چکیده:
فنآوری تلفن همراه در جامعه به شکلی روزافزون گسترش مییابد و این در حالی است که پژوهشهای انسانی-اجتماعی معطوف به آن نادر است.ازاینرو،پژوهش حاضر باهدف بررسی چگونگی کاربری تلفن همراه در سطح دانشجویان دانشگاه تربیت معلم،انجام پذیرفت.پس از بررسی چگونگی کاربری تلفن همراه در سطح 05 نفر از دانشجویان،پرسشنامه محقق ساختهای تهیه شد.باتوجه به شاخصه روانسنجی قابلقبول پرسشنامه،این پرسشنامه باهدف بررسی تطبیقی چگونگی کاربری کاربران دختر و پسر دانشجو از تلفن همراه،در سطح 993 دانشجوی دختر و 893 دانشجوی پسر که به تصادف انتخاب شده بودند،اجرا گردید.تحلیل عامل نتایج حاصل،شش عامل را مشخص کرد که نتایج حاصلاز آزمون مقایسه گروههای ناوابسته در عوامل اخیر،برتری دانشجویان دختر را در موارد استفاده چند رسانهای از تلفن همراه و استفادهاز تلفن همراه جهت آگاهی از زمان و تقویم و برتری پسران را در موارد استفادههای ارتباطی پیشرفته،استفادههای آموزشی و استفادههای تفریحی از تلفن همراه نشان داد.
خلاصه ماشینی:
"پرسشنامه باهدف بررسی تطبیقی چگونگی کاربری کاربران دختر و پسر دانشجو از تلفن همراه،در سطح 993
چگونگی کاربری دختران و پسران دانشجو از تلفن همراه و امکانات جانبی آن را در دستور کار
تلفن همراه برای گردآوری دادهها و مداخله در درمان نیز مورد استفاده واقع شده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 3:میانگین حاصلاز انواع کاربری از تلفن همراه در سطح دانشجویان دختر و پسر
جدول 4:درصد تعیین خوشههای حاصلهاز چرخش واریماکس در تحلیل عامل کاربری از امکانات تلفن همراه
در این عامل قرار گرفتهاند،این خوشه"استفادهاز تلفن همراه جهت آگاهی از زمان و تقویم"
کاربری دختران دانشجو از تلفن همراه به قرار زیر است:
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 8:ماتریس چرخشیافته عوامل مطرح شده در کاربری دختران دانشجو از امکانات تلفن همراه
(به تصویر صفحه مراجعه شود) خوشههای حاصلاز تحلیل عامل باچرخش واریماکس در کاربری از امکانات تلفن همراه در
سؤالهایی که در این عامل قرار گرفتهاند،این خوشه"استفادهاز تلفن همراه جهت آگاهی از زمان
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 01:ماتریس چرخش یافته عوامل مطرح شده در کاربری پسران دانشجو از امکانات تلفن همراه
(به تصویر صفحه مراجعه شود) خوشههای حاصلاز تحلیل عامل با چرخش واریماکس در کاربری از امکانات تلفن همراه در
بررسی ادبیات پژوهش در زمینه تلفن همراه بیانگر آن است که محققان پیشاز آنکه به ابعاد
آنان برخوردار است و ثالثا تلفن همراه اثرات هویتی قابلتوجهی در سطح کاربران جوان خود
در پژوهش حاضر،پس از انجام تحلیل عامل در زمینه چگونگی کاربری از تلفن همراه و
تحلیل عامل نتایج حاصلاز کاربری پسران،با کسر"استفاده از تلفن همراه جهت آگاهی از زمان"