Winter 2023 - Number 32 رتبه ب (وزارت علوم)
-
نویسنده مسئول : Ahmadi-Safa، Mohammad ؛ نویسنده : Majidi-Kia، Melika ؛
(21 صفحه - از 1 تا 21 )
کلیدواژه ها:test anxietyMetacognitive AwarenessTest-Taking StrategiesTest-wisenessReading comprehension test performance
-
نویسنده : Ali-Akbari، Mohammad ؛ Yasini، Ali ؛ نویسنده مسئول : Haghi، Sara ؛
(19 صفحه - از 22 تا 40 )
کلیدواژه ها:EFL TeachersPublic SchoolsIn-service coursesTechnological ToolsIndividual Development Planning
-
نویسنده مسئول : Aryaeian، Nafeeseh ؛ نویسنده : Rezaee، Abbas-Ali ؛
(17 صفحه - از 41 تا 57 )
کلیدواژه ها:Teacher CognitionTeacher Educationclassroom managementRapportlanguage institutes
-
نویسنده : Bavandi-Savadkouhi، Zahra ؛ نویسنده مسئول : Mostafaei-Alaei، Mahnaz ؛
(21 صفحه - از 58 تا 78 )
کلیدواژه ها:PragmaticsEFL contextPragmatic failureCross-Cultural CommunicationCauses and Challenges
-
نویسنده مسئول : Estaji، Masoumeh ؛ نویسنده : Hhaji-Karim، Azadeh ؛
(25 صفحه - از 79 تا 103 )
کلیدواژه ها:reflective teachingEFL teacher candidatesscenario evidencesituational role-playsteacher caringvideo evidence
-
نویسنده مسئول : Ghorbani، Vahid ؛ نویسنده : Dowlatabadi، Hamid-Reza ؛
(22 صفحه - از 104 تا 125 )
کلیدواژه ها:Intercultural Communicative Competencecultural needlinguistic needaffective need
-
نویسنده : Hasanzadeh، Saba ؛ Pishghadam، Reza ؛ Naji-Meidani، Elham ؛ نویسنده مسئول : Shayesteh، Shaghayegh ؛
(18 صفحه - از 126 تا 143 )
کلیدواژه ها:anxietyForeign Language LearningMotivationTeacher Concern
-
Language Assessment Practices and Training Preferences of EL Teachers: Iranian EFL Teachers in Focus
نویسنده مسئول : Jalilzadeh، Kaveh ؛ Dastgoshadeh، Adel ؛ نویسنده : Khosravi، Raheleh ؛
(17 صفحه - از 144 تا 160 )
کلیدواژه ها:Language AssessmentAssessment literacyAssessment PracticesTraining Preferences
-
نویسنده : Mehri، Marzieh ؛ Rezazadeh، Mohsen ؛ نویسنده مسئول : Amirian، Zahra ؛
(17 صفحه - از 161 تا 177 )
کلیدواژه ها:Feedbackachievement goalachievement emotionRegulatory focusreference of comparison
-
نویسنده : Mirzaei-Shojakhanlou، Meisam ؛ Nezakatgoo، Behzad ؛ نویسنده مسئول : Saeedian، Abdulbaset ؛
(19 صفحه - از 178 تا 196 )
کلیدواژه ها:RecastPragmaticsrequestpragmatic developmentpattern of reciprocity
-
نویسنده : Moslemi، Yalda ؛ Yaqubi، Baqer ؛ نویسنده مسئول : Abadikhah، Shirin ؛
(18 صفحه - از 197 تا 214 )
کلیدواژه ها:Delayed feedbackImmediate feedbackcorrective feedback (CF)subject-Verb agreementTiming of Feedback
-
نویسنده مسئول : Namaziandoust، Ehsan ؛ نویسنده : Heydarnejad، Tahereh ؛ Shakibaei، Goudarz ؛
(18 صفحه - از 215 تا 232 )
کلیدواژه ها:EFL Teacherspsychological well-beingprofessional identityTeacher productive immunityTeacher angerGrit tendencies
-
The Impact of Pedagogical Use of YouTube Channel “EngVid” on Speaking Skills of Iranian EFL Learners
نویسنده : Neisani، Masoud ؛ Nikbakht، Ahmadreza ؛ نویسنده مسئول : Elhambakhsh، Elham ؛
(25 صفحه - از 233 تا 257 )
کلیدواژه ها:YouTubespeaking skillsEngVid ChannelPair Work Strategies
-
نویسنده مسئول : Pouyan، Aram ؛ نویسنده : Modirkhamene، Sima ؛ Alavinia، Parviz ؛ Ahangaran، Farnoush ؛
(26 صفحه - از 258 تا 283 )
کلیدواژه ها:instructionproduction taskLevel of proficiencyinterpretation taskprocessing structured input