خلاصه ماشینی:
"در این راستا با توجه به چالشهای موجود در خصوص تأثیر فناوری ارتباطات و اطلاعات بر مدارس هوشمند و از سویی در بررسی کارکرد مدارس در ارتباط با دانشآموزان نمیتوان فقط به برون دادهای علمی که بیشتر با نمره میانگین سنجیده میشود، محدود شد و باید ابعاد دیگر هم مورد مطالعه قرار گیرند، به همین منظور پیشرفت تحصیلی به عنوان مهمترین متغیر آموزشی و علمی و انگیزه پیشرفت به عنوان نماد کارکرد روانی تحصیلی در نظر گرفته میشود.
به طورکلی این اصطلاح به معنای مقدار یادگیری آموزشگاهی فرد است، به طوری که بتوان آنها را در information and communication technology smart school Tully Ministry of Education Malaysia مقوله کلی عوامل مربوط به تفاوتهای فردی و عوامل مربوط به مدرسه و نظام آموزش و پرورش مورد مطالعه قرار داد (سولیمن نجهد و سهران 1 ، 2002).
نتایج نشان داد که بازدههای Soliman nejhad & Saharan Achievement motivation Westland & Arche Mcclelland Steinmay & Spinath Sulivan & Frost Hamzah & Embi Tek ong دانشآموزان در مدارس هوشمند بیشتر از مدارس عادی میباشد.
همچنین با توجه به مسئله جدید هوشمندسازی در مدارس که شروع پیادهسازی آن در مقاطع تحصیلی، از مقطع دبستان و به عبارتی حساسترین مقطع آموزشی صورت گرفته است، پژوهش حاضر در نظر دارد تا ضرورت یا عدم ضرورت اجرای آن را تا حدی آشکار سازد و تأثیر این اقدام را در بعد پیشرفت تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانشآموزان که جنبهای مهم در راستای رشد فرد دارد را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد.
بنابراین با توجه به چالشهای موجود در خصوص تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات و آموزش الکترونیکی بر آموزش و پرورش، مسئله اصلی پژوهش حاضر بررسی مقایسهای پیشرفت تحصیلی و انگیزه پیشرفت در دانشآموزان ابتدایی مدارس عادی و هوشمند شهر تبریز است."