چکیده:
در اقتصاد دانش محور، از سرمایه فکری به منظور ایجاد ارزش برای سازمان استفاده میشود و موفقیت هر سازمان به توانایی مدیریت این داراییها بستگی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر سرمایه فکری بر بهرهوری دانش در سازمانهای رسانهای انجام شده است. مطالعه موردی این تحقیق، معاونت رسانههای مجازی سازمان صدا و سیما است. برای انجام تحقیق، 162 نفر از مدیران و کارشناسان معاونت رسانههای مجازی سازمان صدا و سیما به روش نمونهگیری ساده گزینش شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه 50 سوالی که پایایی آن بررسی شده بود، استفاده شد. بررسی و تحلیل دادهها با معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار AMOS انجام شد. نتایج بررسی مدل نشان داد که مدل تحقیق از برازش مطلوب برخوردار است. همچنین با توجه به نتایج تحلیل مسیر، سرمایه فکری سازمانی بر بهرهوری دانش در سازمانهای رسانهای تأثیر مثبت و معنادار دارد.
خلاصه ماشینی:
بررسی تاثیر سرمایه فکری سازمانی بر بهره وری دانش در سازمان های رسانه ای (مطالعه موردی: معاونت رسانه های مجازی سازمان صدا و سیما) 1 جمشید صالحی صدقیانی 2 مریم اخوان خرازیان 3* مریم احمدی طاهری 4 امیر حاتمی چکیده در اقتصاد دانش محور، از سرمایه فکری به منظور ایجاد ارزش برای سازمان استفاده میشود و موفقیت هر سازمان به توانایی مدیریت این داراییها بستگی دارد.
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر سرمایه فکری بر بهره وری دانش در سازمان های رسانه ای انجام شده است .
همچنین با توجه به نتایج تحلیل مسیر، سرمایه فکری سازمانی بر بهره وری دانش در سازمان های رسانه ای تأثیر مثبت و معنادار دارد.
با توجه به اهمیت و جایگاه بهره وری دانش در سازمان ها، در این تحقیق به بررسی تاثیر سرمایه فکری سازمانی بر این متغیر در سازمان های رسانه ای پرداخته میشود.
٢. مبانی و چارچوب نظری تحقیق در اقتصاد دانش محور، از سرمایه فکری ١ به منظور ایجاد ارزش برای سازمان استفاده میشود و در دنیای امروز، موفقیت هر سازمان به توانایی مدیریت این داراییها بستگی دارد.
در این تحقیق هدف بررسی تاثیر سرمایه فکری سازمانی بر بهره وری دانش در سازمان های رسانه ای است .
فرضیه تحقیق عبارت است از: سرمایه فکری سازمانی بر بهره وری دانش در سازمان های رسانه ای تاثیر مثبت و معنادار دارد.
در این مقاله به بررسی تاثیر سرمایه فکری بر بهره وری دانش در سازمان های رسانه ای پرداخته شد.