چکیده:
امروزه ظهور خدمات مبتنی بر وب مانند تجارت الکترونیکی، بانک داری الکترونیکی و موارد مشابه موجب ایجاد تغییرات اساسی در روش زندگی انسانها شده است. وب یک رسانه ارتباط مستقیم با هزینه کم را برای ارائه خدمات کسب وکارها به مشتریانش فراهم می کند. هدف از این پژوهش مطالعه تاثیر بکارگیری تحلیل های مبتنی بر وب برای سنجش عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال شرکت های دیجیتال محور در تهران است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد کمی و از نظر روش توصیفی- همبستگی است. ابزار جمعآوری داده ها در این تحقیق پرسشنامۀ محقق ساخته است که با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی انجام شد. جامعۀ آماری این تحقیق مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های تجاری تحت وب در شهر تهران میباشند که پرسشنامه بین110 نفر از مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکتهای تجاری تحت وب در شهر تهران پخش شد و جمعآوری شد. برای بررسی تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری واریانس محور توسط نرم افزار Smart Pls استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد تحلیل های مبتنی بر وب بر سنجش عملکرد بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال تاثیر مثبت و معنی دارد، بنابراین برای بهبود عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال نیازمند توجه به خدمات مبتنی بر وب است.
خلاصه ماشینی:
بسیاری از بازاریابان پی به این امر برده اند که توانایی اندازه گیری تعامل بازدیدکنندگان وب سایت از طریق ورود به سیستم ، سطوح آگاهی از اثربخشی ارتباطات بازاریابی را پیش بینی کرده است با وجود اینکه خدمات تجزیه و تحلیل وب به خوبی ایجاد شده اند، ولی به نظر میرسد که تکنولوژی تجزیه و تحلیل وب هنوز هم به طور گسترده به عنوان عامل تاثیرگذار بر بازاریابی استفاده نمیشود.
227 جدول ٥- ارزیابی مدل ساختاری تحقیق {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} برای بررسی فرضیه های پژوهش از ضریب معناداری t-value( Z) و ضریب مسیر استفاده شده است .
Social Marketing to the Business Customer.
Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior, Journal of Business Research, Volume 69, Issue 12, pp.
233 یادداشت ها : 1 Lavalle et al 2 Chaffey Patron 3 Lingqvist 4 Tsekouropoulos et al 5 Gillin, P.
, Schwartzman 6 Chaffey 7 Valos, , Ewing Powell 8 McDonald 9 Nakatani, K.
, Chuang 10 Web Analytics Association 11 Avinash Kaushik 12 Järvinen 13 Leeflang et al 14 Nakatani, K.
, Chuang 15 Hutchins 16 Lin Venkataraman 17 Gartner 18 Sponder 19 Hutchins 20 Clark 21 Dekimpe 22 Pavlou 23 Webster 24 Farhadi et al 25 Mousavi 26 Hasanpour 27 Godey et al 28 Gilikn 29 Leeflang 30 Fornell Larcker 234