چکیده:
هدف از انجام این پژوهش، ارزیابی تاثیر شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید در شرکت دیجی کالا در شهر تهران می باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمامی مشتریان شرکت دیجی کالا می باشند. با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و 400 پرسش نامه به روش تصادفی توزیع و تعداد 393 پرسشنامه جمع آوری گردیده است. پایایی پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفته که به میزان780/0 بوده است. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأئیدی بررسی شده است. سپس داده ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smart-PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش حاکی از این است که شخصی سازی تبلیغات و تعامل بر ارزش تبلیغات و قصد خرید نقش داشته است.
خلاصه ماشینی:
در واقع اين پژوهش درصدد پاسخ به اين سوال است که شخصی سازی تبليغات و تعامل چه نقشي / 3 فصلنامه مديريت کسب و کار- شماره چهل و ششم - تابستان ١٣٩٩ بر ارزش تبليغات و قصد خريد دارد؟ چارچوب نظري شخصی سازی تبليغات شخصی سازی تبليغات ١٧ به عنوان "پيام هاي تبليغاتي سفارشي که از طريق رسانه هاي پولي و بر اساس اطلاعات شخصي به هر مصرف کننده اختصاص داده ميشود"، تعريف شده است (بائک و موريموتو١٨، ٢٠١٢).
Investigating the impact of social media advertising features on customer purchase intention.
Role of Personalization in Shaping Attitudes Towards Social Media Ads. International Journal of E-Business Research, 14 (3), 54-76.
Influencer marketing: How message value and credibility affect consumer trust of branded content on social media.
11- Tuten & Solomon 12- Logan et al.
14- Lou & Yuan 15- Shiau et al.
23- Aydin 24- Kim & Han 25- Soberman 26- Kotler & Keller 27-Petrovici & Marinov 28- Wang & Sun 29- Mac Kenzie & Lutz 30- Choi & Rifon 31- Choi et al.
32- Brackett & Carr 33- Yang 34- Siau & Shen 35- Waldt et al.
36- Oh & Xu 37- Ducoffe 38- Katterbach 39- Hoffman & Novak 40- Liu et al.
45- Sundar 46- Men & Tsai 47- Oh & Sundar 48- Wamba et al.
54-Hawkins& Mothersbaugh 55-Ghalandari&Norouzi 56- Chen & Lee 57- Kudeshia & Kumar 58- Huang & Su 59-De Magistris& Gracia 60- Martín-Consuegra et al.
63- Hongyan & Zhankui 64- Hart et al.