چکیده:
امروزه شرکتهای کوچک و متوسط به عنوان یکی از حوزههایی که توانایی بالایی در توسعه ملی و منطقه ای دارد شناخته میشود و به بهبود فناوری محلی و توسعه کارآفرینان بومی کمک میکنند. این مقاله با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط در شهر کرمانشاه با استفاده از رویکرد تفسیری ساختاری تهیه شده است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی بوده و ازنظر روششناسی کیفی با رویکرد توصیفی تحلیلی هست. جهت تهیه دادهها ابتدا با مرور مبانی نظری و استفاده ازنظر 19 متخصص بهعنوان اعضای پانل از طریق روش دلفی مهمترین عوامل موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط در شهر کرمانشاه شناسایی و برای تجزیهوتحلیل اطلاعات نیز از 19 متخصص درروش مدلسازی ساختاری- تفسیری استفاده شد. جامعه اماری پژوهش شامل مدیران، کارشناسان و خبرگان در حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط بود که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند 21 نفر انتخاب شدند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که از بین عوامل مؤثر بر موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط، حمایتهای همه جانبه دولت به عنوان کلیدی ترین عامل مؤثر بر موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط در شهر کرمانشاه شناخته شده است.
Today, small and medium-sized enterprises are recognized as one of the areas that has a high ability for national and regional development and helping to improve local technology and develop Native entrepreneurs. this paper aims to identify the factors affecting the success of small and medium enterprises in kermanshah city using structured interpretative approach. the present study in terms of the target is an applied and in terms of qualitative methodology with analytical descriptive approach. in order to provide data, first by reviewing the theoretical bases and using 21 experts as panel members through the delphi method, the most important success factors small and medium enterprises in kermanshah city Identification and to analyze the data, 21 experts were used in structural and structural modeling. The statistical population of the study included managers, experts and connoisseurs in the field of small and medium enterprises, who were selected using the targeted sampling method of 21 people. The results indicate that among the factors affecting the success of small and medium enterprises in Kermanshah, All-round government support and The level of experience and skills of the manager as The key factors in this study Were recognized.
خلاصه ماشینی:
طراحي الگوي عوامل مؤثر بر موفقيت کسب وکارهاي کوچک و متوسط با استفاده از رويکرد تفسيري ساختاري مهدي حسين پور١ محمد جواد جمشيدي ٢ تاريخ دريافت مقاله : ٩٩/٠٤/٢٣ تاريخ پذيرش مقاله : ٩٩/٠٧/١٤ 3 حسين کريمي ميلاد بخشم ٤ چکيده امروزه شرکت هاي کوچک و متوسط به عنوان يکي از حوزه هايي که توانايي بالايي در توسعه ملي و منطقه اي دارد شناخته مي شود و به بهبود فناوري محلي و توسعه کارآفرينان بومي کمک مي کنند.
جهت تهيه داده ها ابتدا با مرور مباني نظري و استفاده ازنظر ١٩ متخصص به عنوان اعضاي پانل از طريق روش دلفي مهم ترين عوامل موفقيت کسب و کارهاي کوچک و متوسط در شهر کرمانشاه شناسايي و براي تجزيه وتحليل اطلاعات نيز از ١٩ متخصص درروش مدل سازي ساختاري- تفسيري استفاده شد.
گام اول : شناسايي عوامل مؤثر بر موفقيت کسب وکارهاي کوچک و متوسط با توجه به مراحل انجام گرفته دلفي و نتايج به دست آمده (جدول ٢) و بهره گيري ازنظر خبرگان پژوهش ، ١٧ عامل با بيشترين مقدار ميانگين و ضريب توافق براي به کارگيري در روش مدل سازي تفسيري ساختاري مشخص گرديد.
"Factors Affecting Business Success of Small & Medium Enterprises (SMEs)" in Thailand, Asian Social Science, 7.
Ginting, Mei , Fitriana And Muda 2.
Muller, Gagliardi, Caliandro, Bohn And Klitou 9.
Simpson, Padmore And Newman 13.
Lande, Shrivastava And Seth 17.
Ballantine, Levy And Powell 18.
Al-Tit, Omri And Euchi 20.
Intanon, Sumkaew And Wattana 21.
Mudgale, Shankar, Talib And Raj 23.