چکیده:
<P>ویت زود هنگام بین دختران و پسران تفاوت معنادار وجود دارد.3-بین شیوههای فرزندپروری و جنسیت رابطه معنادار وجود دارد. 4-بین سبکهای هویت با توجه به طبقه اجتماعی تفاوت معنادار نیست.5-بین شیوههای فرزندپروری و طبقه اجتماعی رابطه معنادار وجود دارد.6-بین ابعاد شیوههای فرزندپروری و سبکهای هویت رابطه معنادار وجود دارد.</P>
خلاصه ماشینی:
بررسی نتایج با استفاده از آزمونهای تحلیل واریانس یک طرفه، تیتست مستقل،مجذور خی و همبستگی نشان داد که 1-بین شیوههای فرزندپروری با توجه به سبکهای هویت تفاوت معنادار وجود دارد.
در رابطه با تفاوت میان دختران و پسران در زمینه انتخاب شغل،عقاید سیاسی،عقاید مذهبی و نگرشهای مربوط به نقش جنسی،تحقیقاتی صورت گرفته که نتایج آنها اشاره به این نکته دارد که ماهیت و محتوای هویت دختران متفاوت از پسران میباشد(واترمن،2891) در همین راستا مارسیا(6691)معتقد است که جریان شکلگیری هویت در زنان و مردان کاملا یکسان نیست.
سوال دوم:آیا تفاوتی معناداری بین حالات هویت دختران و پسران وجود دارد؟ نتیجه آزمون تی در این رابطه نشان میدهد که تنها در هویت زود هنگام تفاوت میان دختران و پسران معنادار میباشد(سطح معناداری 0/20).
سوال چهارم:آیا تفاوت معناداری بین حالات هویت دانشآموزان با توجه به طبقه اجتماعی وجود دارد؟در این پژوهش،تقسیمبندی طبقه اجتماعی با توجه به مکان مدارس در نواحی بالا و پایین شهر شیراز در نظر گرفته شده است.
براساس این روش رابطه بین سبکهای فرزندپروری و طبقه اجتماعی در سطح 0/200 معنادار میباشد(جدول 5).
سوال ششم:آیا شیوههای فرزندپروری با حالات هویت رابطه معنادار دارد؟ به منظور بررسی این سوال از آزمون همبستگی استفاده شده است.
نتایج حاصل در رابطه با اینکه آیا تفاوت معناداری بین حالات هویت دانشآموزان با توجه به طبقه اجتماعی وجود دارد؟بیانگر این مطلب میباشد که طبقه اجتماعی در فرایند شکلگیری هویت تاثیر معناداری ندارد.