پاییز و زمستان 1390، سال اول - شماره 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
تبیین رویکردهای غالب روش شناختی پژوهش فلسفه تعلیم و تربیت در ایران و توصیف روش شناختی رساله های دکتری
نویسنده : کیانی، معصومه ؛ صادق زاده قمصری، علی رضا ؛
(14 صفحه - از 119 تا 132 )
-
مقایسه اثربخشی آموزش هوش هیجانی و راهبردهای یادگیری در کاهش اضطراب امتحان دانش اموزان
نویسنده : کارشکی، حسین ؛ امین یزدی، سید امیر ؛ حیدر اختراعی طوسی، غلام ؛
(14 صفحه - از 105 تا 118 )
-
سرمایه فرهنگی و موفقیت تحصیلی ارزیابی تجربی مدل های نظری
نویسنده : جانعلی زاده چوب بستی، حیدر ؛ خوشفر، غلامرضا ؛ سپهر، مهدی ؛
(22 صفحه - از 83 تا 104 )
کلیدواژه ها: موفقیت تحصیلی سرمایه فرهنگی مدل بازتولید فرهنگی بوردیو مدل تحرک فرهنگی دیمجیو مدل همگرایی فرهنگی
-
تاملی بر آراء و اندیشه های تربیتی برتراندراسل
نویسنده : طالب زاده نوبریان، محسن ؛ میرلو، محمد مهدی ؛ موسوی، سید حسین ؛
(24 صفحه - از 59 تا 82 )
کلیدواژه ها: شهروندی اصول تعلیم و تربیت مبانی فلسفی برتراند راسل اندیشه های تربیتی تربیت فردی
-
جزم گرایی و شکاکیت معضل نظام های تربیتی آموزشی در جوامع اسلامی
نویسنده : سجادی، سید مهدی ؛
(20 صفحه - از 39 تا 58 )
کلیدواژه ها: شکاکیت نظام تربیتی جوامع اسلامی جزم اندیشی معضلات
-
ویگوتسکی و فریره در آموزش مبتنی بر گفت و گو
نویسنده : حاج حسینی، منصوره ؛ مهران، گلنار ؛
(18 صفحه - از 21 تا 38 )
کلیدواژه ها: دیالکتیک آموزش انتقادی فریره ویگوتسکی تحول انسان
-
مبانی فلسفی و روان شناختی تعلیم و تربیت بررسی تطبیقی دیدگاه های سهروردی و هوسرل
نویسنده : باقری نوع پرست، خسرو ؛ باقری نوع پرست، محمد زهیر ؛
(16 صفحه - از 5 تا 20 )
کلیدواژه ها: علم حضوری پدیدار شناسی روان شناسی اشراقی روان شناسی پدیدار شناسی مبانی تربیتی اشراقی پدیدار شناختی