پاییز و زمستان 1398، سال نهم - شماره 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
نظام تربیت و خود: از آرمان تکوین خود اصیل تا واقعیتی بنام شبه خود
نویسنده : سجادیه، نرگس سادات ؛ عالی، مرضیه ؛
(17 صفحه - از 5 تا 21 )
کلیدواژه ها: قدرت خود گفتمان نظام تربیت مسئله آفرینی
-
نظریه بار شناختی در یادگیری چندرسانهای: بررسی سیر تحول تاریخی و نقدی بر چارچوب نظری
نویسنده مسئول : صالحی، وحید ؛ نویسنده : مرادی مخلص، حسین ؛ قراباغی، حسن ؛
(28 صفحه - از 22 تا 49 )
کلیدواژه ها: چارچوب نظری تحول تاریخی نظریه بار شناختی یادگیری چندرسانهای
-
آسیبشناسی مطالعات تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت: با تاکید بر نمونههای پژوهشی در ایران
نویسنده : ميرزامحمدی، محمد حسن ؛
(17 صفحه - از 50 تا 66 )
کلیدواژه ها: آسیبشناسی فلسفه تعلیم و تربیت مطالعه تطبیقی
-
تحلیل نشانهشناختی "سکوت" در مدیریت کلاس درس
نویسنده : مشکی باف مقدم، زهره ؛ چرابین، مسلم ؛ اکبری، احمد ؛ داوودی، علیرضا ؛
(18 صفحه - از 67 تا 84 )
کلیدواژه ها: سکوت کارورزی پیش بینی پذیری نشانه شناختی مدیریت کلاس درس
-
تبیین تربیت گفتگو محور در نظریه انتقادی مقاومت: مطلوبیت و امکان تحقق آن در نظام آموزشی ایران
نویسنده : رجائی، ملیحه ؛ صادق زاده قمصری، علی رضا ؛ شعبانی ورکی، بختیار ؛ نویسنده مسئول : جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره ؛
(20 صفحه - از 85 تا 104 )
کلیدواژه ها: تربیت انتقادی رویکرد مقاومت گفتگومحوری مبانی نظری سند تحول بنیادین در آموزشوپرورش رسمی ایران نظام آموزشی ایران هنری ژیرو
-
الگوی تربیت اخلاقی هگل بر مبنای دیالکتیک آگاهی
نویسنده : محمودی، ايوب ؛ نوروزی، رضاعلی ؛ حيدری، محمد حسين ؛ سفیدخوش، میثم ؛
(21 صفحه - از 105 تا 125 )
کلیدواژه ها: رشد هگل بیلدونگ دیالکتیک آگاهی رفع و ارتقا تربیت اخلاقی
-
چالشهای ناظر به امکان منطقی تربیتدینی با تاکید بر دیدگاه هرست
نویسنده : داودی، محمد ؛
(22 صفحه - از 126 تا 147 )
کلیدواژه ها: تلقین هرست دانش تربیت دینی فهم گزاره های دینی هاند