پاییز و زمستان 1395، سال ششم - شماره 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
هرمنوتیک فلسفی گادامر و دلالت های آن برای خودفهمی، دگرفهمی و باهم فهمی در عرصه تربیت
نویسنده : خنجرخانی، مسعود ؛ صفایی مقدم، مسعود ؛ پاک سرشت، محمدجعفر ؛
(16 صفحه - از 5 تا 20 )
کلیدواژه ها: تعلیم و تربیت هرمنوتیک فلسفی خود فهمی دگرفهمی باهم فهمی
-
تحلیل و نقد نظری و روششناختی اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
نویسنده : مرزوقی، رحمت اله ؛ عقیلی، رضا ؛ مهرورز، محبوبه ؛
(20 صفحه - از 21 تا 40 )
کلیدواژه ها: سند تحول بنیادین انسجام مفهوم شناختی نقدمتدیک ساختاربرنامه درسی
-
فهم، پرسش و کلاس درس از منظر گادامر: تبیینی پرسش محور از فرآیند تدریس
نویسنده : سجادیه، نرگس ؛ طوسیان خلیل آباد، سارا ؛
(22 صفحه - از 41 تا 62 )
-
پساپدیدارشناسی به مثابه رویکردی در مطالعات فناوری آموزشی
نویسنده : مظفرپوری، روح اله ؛
(19 صفحه - از 63 تا 81 )
کلیدواژه ها: فناوری پساپدیدارشناسی دون آیدی فناوری های آموزشی
-
تبیین برنامه درسی تربیت دینی مبتنی بر رویکرد تکلیفگرا
نویسنده : وقاری زمهریر، زهرا ؛ امین خندقی، مقصود ؛ سعیدی رضوانی، محمود ؛ موحدی محصل طوسی، مرضیه ؛
(25 صفحه - از 82 تا 106 )
کلیدواژه ها: تربیت دینی حق تکلیفگرایی برنامه درسی تربیت دینی نتیجهگرایی
-
الگوی پیشنهادی برنامه درسی تربیت اجتماعی اسلامی در دوره متوسطه: رویکردی هنجارین
نویسنده : برزیده، حمیرا ؛ محمودنیا، علیرضا ؛ قایدی، یحیی ؛ ضرغامی، سعید ؛
(21 صفحه - از 107 تا 127 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی بین الاذهان تربیت اجتماعی اسلامی رویکرد هنجارین تعارض ارزشها
-
سیری در تاریخ اندیشه های مدیریت آموزشی با نگاهی به تجربه های بین المللی
نویسنده : حسینقلی زاده، رضوان ؛ آهنچیان، محمدرضا ؛ نوفرستی، علی ؛ کوهساری، معصومه ؛
(25 صفحه - از 128 تا 152 )
کلیدواژه ها: مدیریت آموزشی توسعه نظریه علوم تربیتی تاریخ اندیشه علوم اداری