بهار و تابستان 1398، سال نهم - شماره 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
دیدگاه بوردیو در باب میدان آموزش: فراسوی دیدگاههای تضاد و کارکردگرایی
نویسنده : محمدی، فردین ؛
(21 صفحه - از 5 تا 25 )
کلیدواژه ها: عادت واره بوردیو سرمایه فرهنگی رویکرد کارکردگرایی رویکرد تضاد
-
تعلیم و تربیت به مثابه «بیلدونگ» در پدیدارشناسی هگل
نویسنده : ازادمنش، سعید ؛ باقری نوعپرست، خسرو ؛ سفیدخوش، میثم ؛ سجادیه، نرگس ؛
(22 صفحه - از 26 تا 47 )
کلیدواژه ها: تعلیم و تربیت خردورزی تعامل بیلدونگ پدیدارشناسی هگل فرایند تکوین دانش
-
تحلیل معنای کنشگری معلم در مقالات مجله رشد معلم: مبتنی بر رویکرد تحلیل گفتمان انتقادی فرکلاف
نویسنده : عالی، مرضیه ؛ داودی، ایوب ؛
(19 صفحه - از 48 تا 66 )
کلیدواژه ها: کارکردگرایی معلم تحلیل گفتمان انتقادی کنشگری رشد معلم
-
سازواری یا ناسازواری تربیت و سیاست؛ خوانش انتقادی نظریههای فضیلتگرایی، قدرتگرایی و انتقادی
نویسنده : همتی فر، مجتبی ؛ شعبانی ورکی، بختیار ؛ علمالهدی، جمیله ؛ لکزایی، شریف ؛
(22 صفحه - از 67 تا 88 )
کلیدواژه ها: نظریه انتقادی فضیلتگرایی نسبت تربیت و سیاست سازواری قدرت گرایی
-
بازتبیین دیدگاه شفلر در باب استعدادهای آدمی در پرتوی نقدهای صورت گرفته: احتیاط، انعطاف و پویایی در انتساب استعداد
نویسنده : سجادیه، نرگس ؛ حسینی، زکریا ؛
(24 صفحه - از 89 تا 112 )
-
رویکردهای مختلف به تدریس نظریه ها در برنامه درسی آموزش عالی
نویسنده : امین خندقی، مقصود ؛ محمدزاده قصر، اعظم ؛
(17 صفحه - از 113 تا 129 )
کلیدواژه ها: نظریهپردازی پارادایم آموزش عالی برنامه درسی گفتمان نظریهای تدریس نظریه
-
فلسفه نوشتار از دیدگاه دریدا و پیامدهای آن در تعلیم و تربیت
نویسنده : کریم زاده، بهمن ؛ یاری دهنوی، مراد ؛ باقری نوع پرست، خسرو ؛ علوی، سیدحمیدرضا ؛
(20 صفحه - از 130 تا 149 )
کلیدواژه ها: خلاقیت واسازی دریدا فلسفه نوشتار تعلیم و تربیت نوشتارشناسانه