بهار و تابستان 1393، سال چهارم - شماره 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
تبیینی سازه گرا / واقع گرا درباره چیستی علم و عناصر آن: زمینه ای برای بازاندیشی درباره آموزش علم
نویسنده : ضرغامی، سعید ؛
(24 صفحه - از 5 تا 28 )
کلیدواژه ها: فلسفه علم سازه گرایی واقع گرایی آموزش علم
-
تحلیل تطبیقی اسناد رسمی نگاشته شده در فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران
نویسنده : سجادیه، نرگس ؛
(20 صفحه - از 29 تا 48 )
کلیدواژه ها: جامعیت انسجام بررسی تطبیقی فلسفه های تربیت اسلامی بودن ایرانی بودن
-
رویکردهای عدالت آموزشی (نگاهی به جایگاه عدالت آموزشی در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش ایران)
نویسنده : صفار حیدری، حجت ؛ حسین نژاد، رزا ؛
(24 صفحه - از 49 تا 72 )
-
آرمان شهر گرایی و تحول آموزش و پرورش
نویسنده : اهنچیان، محمدرضا ؛
(10 صفحه - از 73 تا 82 )
کلیدواژه ها: تحول آموزش و پرورش آرمان شهرگرایی
-
مقدمه ای بر تبیین ماهیت نظام آموزش و پرورش ایران از آغاز دوره مدرن سازی تا امروز
نویسنده : ایروانی، شهین ؛
(28 صفحه - از 83 تا 110 )
کلیدواژه ها: اقتدارگرایی دین مداری ماهیت نظام آموزشی ایران تقلیدگر ایی
-
چگونگی تحول در نظام رایج تربیت اخلاقی مدارس جهت کاهش شکاف میان معرفت و عمل بر مبنای دیدگاه علامه طباطبایی (ره)
نویسنده : وجدانی، فاطمه ؛ ایمانی، محسن ؛ صادق زاده قمصری، علی رضا ؛
(20 صفحه - از 111 تا 130 )
کلیدواژه ها: رشد اخلاقی علامه طباطبایی تربیت اخلاقی شکاف میان معرفت و عمل
-
تعلیم و تربیت مرزی با تاکید بر دلالت های تربیتی هنری ژیرو در تحولات تربیتی
نویسنده : شکاری، عباس ؛ احمدابادی ارانی، نجمه ؛ فتاحی، ندا ؛
(20 صفحه - از 131 تا 150 )
کلیدواژه ها: پساتجددگرایی ژیرو تعلیم و تربیت مرزی دلالت های تربیت انتقادی
-
«تحمیل» نظریه به داده ها یا «ظهور» نظریه از داده ها: نظریه پردازی در علوم انسانی با روش شناسی نظریه داده بنیاد
نویسنده : ساغروانی، سیما ؛ مرتضوی، سعید ؛ لگزیان، محمد ؛ رحیم نیا، فریبرز ؛
(20 صفحه - از 151 تا 170 )
کلیدواژه ها: نظریه داده بنیاد رویکرد ظاهر شونده (گلیزری) رویکرد نظام مند (اشتراسی)