پاییز و زمستان 1391، سال دوم - شماره 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
بررسی دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی شهر تهران درباره جایگاه رشته فلسفه تعلیم و تربیت
نویسنده : سجادی، سید مهدی ؛ بیجنوند، فرامرز ؛
(12 صفحه - از 5 تا 16 )
کلیدواژه ها: اعضاي هيئت علمي دانشگاه هاي دولتي شهر تهران فلسفه تعليم و تربيت
-
بررسی مبانی نظری ایده خودکارآمدی به عنوان هدفی تربیتی
نویسنده : دست مرد، مادح ؛ صفایی مقدم، مسعود ؛ پاک سرشت، محمد جعفر ؛ شهنی ییلاق، منیجه ؛
(22 صفحه - از 17 تا 38 )
کلیدواژه ها: خود خودكارآمدي عامليت انساني موجبيت متقابل
-
تربیت یا تعلیم و تربیت کدامیک؟
نویسنده : حسنی، محمد ؛ نویدادهم، مهدی ؛
(18 صفحه - از 39 تا 56 )
کلیدواژه ها: آموزش و پرورش تعليم و تربيت تربيت
-
تبیین عناصر فلسفه اخلاقی اجتماعی ابن سینا و دلالت های آن در تربیت اخلاقی
نویسنده : بیرونی کاشانی، راضیه ؛ باقری، خسرو ؛ زیبا کلام، فاطمه ؛
(18 صفحه - از 57 تا 74 )
کلیدواژه ها: مشارکت اجتماعی ابن سینا حیات معقول مشهورات ساختارهای اجتماعی عقلایی گزارههای اخلاقی پالایش اخلاقی
-
رویکرد انتگرال به برنامه فلسفه برای کودکان p4c
نویسنده : اکبری، احمد ؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره ؛ شعبانی ورکی، بختیار ؛ تقوی، محمد ؛
(24 صفحه - از 75 تا 98 )
کلیدواژه ها: فلسفه براي كودكان رويكرد فرايندي رويكرد محتوايي نظريه انتگرال
-
هستی شناسی فناوری اطلاعات بازخوانی چرایی بهره گیری از فناوری اطلاعات در تربیت
نویسنده : ضرغامی، سعید ؛ بازقندی، پروین ؛
(22 صفحه - از 99 تا 120 )
کلیدواژه ها: فلسفه ﻫﺴﺘﻲ ﺷﻨﺎﺳﻲ فناوري اطلاعات تربيت
-
مؤلفه های روش شناختی پژوهش پدیدارشناختی در تعلیم و تربیت
نویسنده : برخورداری، رمضان ؛ باقری، خسرو ؛
(20 صفحه - از 121 تا 140 )
کلیدواژه ها: تعلیم و تربیت پدیدار شناسی روش شناسی پژوهش