پاییز و زمستان 1392، سال سوم - شماره 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
آموزاندن «به» و آموختن «از»: تحول در آموزش و پرورش در پرتو عاملیت و تعامل
نویسنده : باقری نوع پرست، خسرو ؛
(20 صفحه - از 5 تا 24 )
-
ارائه الگوی ارزیابی سازواری نظریه ترکیبی در فلسفه تعلیم و تربیت: بررسیموردی سازواری «فلسفه تربیت جمهوری اسلامی ایران» در سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش
نویسنده : همتی فر، مجتبی ؛ اهنچیان، محمدرضا ؛
(24 صفحه - از 25 تا 48 )
کلیدواژه ها: نظریه ترکیبی الگوی ارزیابی سازواری سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت ایران
-
زیست نگاری و روایت فهم معلمان از نقش فلسفه تربیت در تحول عملکرد آنان
نویسنده : یاری دهنوی، مراد ؛
(18 صفحه - از 49 تا 66 )
کلیدواژه ها: تحول معلمان فلسفه تربیت زیست نگاری فیلسوفان تربیت
-
امکان هم کناری تفکر انتقادی و تجربه دینی در برنامه تربیت دینی
نویسنده : شمشیری، بابک ؛ ایزدپناه، امین ؛
(22 صفحه - از 67 تا 88 )
کلیدواژه ها: تجربه دینی تربیت دینی تفکر انتقادی
-
تأملی بر رویکردهای تربیت ارزشی: نگاهی به جایگاه تربیت ارزشی و تحول آن در نظام آموزش و پرورش ایران
نویسنده : امینی مشهدی، سمانه ؛ غفاری، ابوالفضل ؛
(22 صفحه - از 89 تا 110 )
کلیدواژه ها: نظام آموزش و پرورش ایران تربیت ارزشی تربیت منشی تربیت مملو از ارزش ها بی طرف ی در ارزش ها
-
کشاکش اندیشه مدرن - پست مدرن: ضرورت کنش روشنفکرانه فیلسوف تعلیم و تربیت برای تحول در نظام آموزش و پرورش
نویسنده : برخورداری، رمضان ؛
(20 صفحه - از 111 تا 130 )
کلیدواژه ها: مدرنیته روشنگری پست مدرنیته کنش روشن فکری فیلسوف تعلیم و تربیت
-
تحول تربیتی در پارادایم پیچیدگی
نویسنده : محمدی چابکی، رضا ؛
(20 صفحه - از 131 تا 150 )
کلیدواژه ها: جریان دانش پارادایم پیچیدگی تحول تربیتی سیستم های پیچیده انطباقی
-
تبیین تحول نظام آموزش و پرورش در فرآیند آنتروپیک فازی
نویسنده : قنبری، حمید رضا ؛ مظاهری، مهرداد ؛
(22 صفحه - از 151 تا 172 )
کلیدواژه ها: منطق فازی آنتروپی نگانتروپی تحول نظام آموزش و پرورش
-
بررسی فلسفی مؤلفه های اصلی انقلاب اسلامی به مثابه ظرفیت هایی برای تحول در نظام آموزش و پرورش
نویسنده : حسین پور، داود ؛
(22 صفحه - از 173 تا 194 )
کلیدواژه ها: تحول انقلاب اسلامی ایران نظام آموزش و پرورش
-
بررسی فلسفه ایجاد مدارس غیرانتفاعی و سازگاری آن با عدالت تربیتی از منظر متخصصان تعلیم و تربیت: رویکرد هرمنوتیکی
نویسنده : یاری قلی، بهبود ؛
(16 صفحه - از 195 تا 210 )
کلیدواژه ها: مدارس غیرانتفاعی عدالت تربیتی هرمنوتیک انتقادی