بهار و تابستان 1394، سال پنجم - شماره 1 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
برنامه درسی پست مدرن در بوته نقد
نویسنده : امین خندقی، مقصود ؛ قادری، سید علی ؛
(25 صفحه - از 5 تا 29 )
کلیدواژه ها: نقد پست مدرنیسم مدرنیسم برنامه درسی تدوین برنامه درسی
-
ماهیت دانش تدریس و دانش معلمان: مقایسه دیدگاه شولمن و فنسترماخر
نویسنده : مهر محمدی، محمود ؛ فاضلی، احمدرضا ؛
(17 صفحه - از 30 تا 46 )
کلیدواژه ها: دانش تدریس دانش معلمان دانش پایه تدریس لی شولمن فنسترماخر
-
استلزام های تدوین نظریه تربیتی در پارادایم پیچیدگی: منظری هستی شناختی
نویسنده : محمدی چابکی، رضا ؛
(24 صفحه - از 47 تا 70 )
کلیدواژه ها: نظریه تربیتی هستیشناسی پارادایم پیچیدگی
-
طراحی محیط های یادگیری کارآموزی: از آشوبناک تا سازنده گرا
نویسنده : کرمی، مرتضی ؛ سیلانه، امنه ؛
(18 صفحه - از 71 تا 88 )
کلیدواژه ها: محیط یادگیری سازنده گرایی کارآموزی برنامه درسی دانشگاهی
-
مبادی معرفت شناختی فارابی در رساله فصوص الحکمه و استنتاج دلالت های تربیتی آن
نویسنده : میرزامحمدی، محمد حسن ؛
(15 صفحه - از 89 تا 103 )
کلیدواژه ها: تعلیم و تربیت معرفت شناسی اصول فارابی واجب الوجود سالک روش ها هدف ها فصوص الحکمه
-
تبیین تطبیقی مبانی فلسفی رویکرد سنت گرایانه سید حسین نصر و رویکرد نوگرایانه نصر حامد ابوزید در آسیب شناسی تربیت دینی
نویسنده : باقری کیا، حسن ؛
(19 صفحه - از 104 تا 122 )
کلیدواژه ها: تربیت دینی بنیادگرایی نوگرایی سنت گرایی نصر حامد ابوزید سید حسین نصر
-
ابزارهای پژوهشی برای تأیید فرضیه های تحلیلی - استدلالی: وزن دهی به دلایل و تکرار استدلال
نویسنده : کاظمی، یحیی ؛
(24 صفحه - از 123 تا 146 )
کلیدواژه ها: پژوهش تحلیلی پژوهش فلسفی نظام مندسازی پژوهش پژوهش استدلالی ابزار وزن دهی به دلایل ابزار تکرار استدلال