زمستان 1388 - شماره 8 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
گونه شناسی مدارا و سنجش آن در میان دانشجویان دانشکده های علوم اجتماعی دانشگاه تهران و علامه طباطبایی
نویسنده : عسگری، علی ؛ شارع پور، محمود ؛
(34 صفحه - از 1 تا 34 )
کلیدواژه ها: مدارای اجتماعی مدارای اخلاقی ، رفتاری مدارای سیاسی گونه شناسی مدارا مدارا دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی
-
ابعاد فرهنگی اجتماعی سیاسی هویت دانشجویان بر مبنای مؤلفه های سنتی و مدرن به تفکیک دانشگاه محل تحصیل
نویسنده : صدیق سروستانی، رحمت الله ؛ قادری، صلاح الدین ؛
(30 صفحه - از 35 تا 64 )
کلیدواژه ها: هویت مؤلفه های سنتی مؤلفه های مدرن هویت پیوندی دانشجویان سیاسی مدرن دانشگاه گرایش
-
مطالعه ی تطبیقی ارزش ها و هنجارها و رابطه آنها با آنومی (مطالعه ی موردی دانشجویان ساکن در خوابگاه های دانشگاه گیلان)
نویسنده : افقی، نادر ؛ صادقی، عباس ؛
(42 صفحه - از 65 تا 106 )
کلیدواژه ها: هنجار آنومی آداب اجتماعی ارزش های اجتماعی خوابگاه دانشجو عادت های اجتماعی خوابگاه هنجارها دانشجویان سازۀ دانشجویان ساکن خوابگاه خوابگاه دختران
-
دوگانگی های فرهنگی تکنولوژی (رویکرد جامعه شناسی فرهنگی در تحلیل تکنولوژی)
نویسنده : قانعی راد، محمد امین ؛
(40 صفحه - از 107 تا 146 )
کلیدواژه ها: فرهنگ تکنولوژی تحلیل فرهنگی تکنولوژی تداوم میراث فرهنگی در جهان تکنولوژی تولید و مصرف خلاق تکنولوژی ریشه گیری فرهنگی و استقلال نهادی تکنولوژی فناوری مصرف توسعه تکنولوژی روشنفکران تولید توسعه
-
بازنمایی ایران در سینمای هالیوود
نویسنده : گیویان، عبدالله ؛ سروی زرگر، محمد ؛
(32 صفحه - از 147 تا 178 )
کلیدواژه ها: بازنمایی نشانه شناسی تحلیل گفتمان انتقادی طبیعی سازی مطالعات پسااستعماری نظریه فیلم نژادپرستی نوین کلیشه سازی زنان هالیوود فیلم رسانهای سینمای هالیوود ایران امریکا
-
رسانه و فرهنگ سازی
نویسنده : دهشیری، محمد رضا ؛
(30 صفحه - از 179 تا 208 )
کلیدواژه ها: رسانه هنجار جامعه پذیری ارزش نماد باور ارتباطات آیین فرهنگ سازی فرهنگ پذیری فرهنگ گرایی رسانهها فرهنگ اطلاعات نمادها هنجارها آیینها جامعه
-
اوقات فراغت و هویت اجتماعی (بررسی جامعه شناختی الگوهای گذران اوقات فراغت جوانان در تهران)
نویسنده : ربانی، رسول ؛ شیری، حامد ؛
(34 صفحه - از 209 تا 242 )
کلیدواژه ها: اوقات فراغت گذران اوقات فراغت طبقه سبک زندگی مصرف هویت اجتماعی دختران
-
گرایش به مصرف گونه های موسیقی مردم پسند و میزان پرخاشگری در میان دانشجویان (مطالعه ی موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان)
نویسنده : صمیم، رضا ؛ قاسمی، وحید ؛
(20 صفحه - از 243 تا 262 )
کلیدواژه ها: مصرف فرهنگی مصرف موسیقایی موسیقی مردم پسند میزان پرخاشگری پرخاشگری دانشجویان
-
مقایسه ی ذهنیت نسلی و بین نسلی در نسل های دانشگاهی پس از انقلاب اسلامی
نویسنده : سهراب زاده، مهران ؛
(32 صفحه - از 263 تا 294 )
کلیدواژه ها: نسل شکاف نسلی ابژه (مصداق امیال) اقشار دانشگاهی ذهنیت بین نسلی ذهنیت نسلی انقلاب جوانان مقایسه خاطرهها انقلاب اسلامی دانشگاهی سیاسی
-
ویژگی های فرهنگ سازمانی با رویکرد بهسازی نیروی انسانی (مطالعه ی موردی شرکت های کوچک تولید کننده ی قطعات صنعتی شهر تبریز)
نویسنده : فقهی فرهمند، ناصر ؛
(38 صفحه - از 295 تا 332 )
کلیدواژه ها: فرهنگ سازمانی به سازی نیروی انسانی ویژگی های فرهنگ سازمانی کارکنان مدیران مدیریت ارزیابی رفتار درک