چکیده:
پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت عملکرد مربیان مهدهای کودک در منطقه مرکزی ایران شامل استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری به روش تحقیق کیفی و از نوع تحلیل مضمون انجام گرفته است. جمعآوری دادهها به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته با ۲۰ نفر از خبرگان و صاحبنظران مهدهای کودک که به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شده بودند، دیدگاه آنها در مورد عملکرد مربیان مهدهای کودک بررسی شد، با شناسایی و دستهبندی مقولهها و مضامین، از دل دادههای مصاحبه چند مؤلفه از مدیریت عملکرد مربیان بدست آمد که شامل پنج مؤلفه و مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی از جمله شرایط و عوامل تأثیرگذار فردی ، شرایط و عوامل سازمانی در مورد کار و فعالیت مربیان، شرایط و عملکرد مسئولان (مدیران و مسئولان سازمان بهزیستی، رهبری و مدیریت مهدهای کودک، انتظارات مربیان از مسئولین، خصوصیات شخصیتی مربیان، پایگاه و موقعیت اجتماعی مربیان)، استراتژی بهبود عملکرد اعضای مربیان: استراتژی سختافزاری (ایجاد مراکز رشد و بالندگی مربیان)، نتایج و پیامدها (درونسازمانی: فرایند یاددهی – یادگیری، بیرون سازمانی: پاسخگویی به نیازهای جامعه)، چگونگی و فرایند مدیریت عملکرد مربیان مهدهای کودک (در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری) و روابط میان ابعاد و مؤلفههای مختلف آن را منعکس مینمایند.
The purpose of this study was to design a model of the performance management of nursery school carers in the central region of Iran, including Isfahan, Yazd and Chaharmahal va Bakhtiari provinces, which was done by qualitative research method and its kind of analysis, By identifying and categorizing categories and themes, from the interview data, a number of components were obtained from managerial performance management that included five components and general categories in the form of a paradigmatic model including individual factors and factors, Organizational conditions and factors regarding the work and activity of coaches: (rules and regulations, organizational structure and culture, financial privileges and rights), conditions and performance of officials, strategy for improving the performance of coaches: (software strategy for issues of freedom and independence of child care centers) and hardware strategy (creating coaching centers for development), outcomes and outcomes (intra-organizational: learning process-learning, Outside the organization: responding to the needs of society), how and The performance management process of nursery school educators (in Isfahan, Yazd and Chaharmahal va Bakhtiari provinces) and the relationships between different dimensions and components of it are reflected.
خلاصه ماشینی:
جمع آوری داده ها به روش مصاحبه نیمه ساختار یافته با ٢٠ نفر از خبرگان و صاحب نظران مهدهای کودک که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند، دیدگاه آن ها در مورد عملکرد مربیان مهدهای کودک بررسی شد، با شناسایی و دسته بندی مقوله ها و مضامین ، از دل داده های مصاحبه چند مؤلفه از مدیریت عملکرد مربیان بدست آمد که شامل پنج مؤلفه و مقوله کلی در قالب مدل پارادایمی از جمله شرایط و عوامل تأثیرگذار فردی (برنامه ها و فعالیت های عملکرد مربیان ، دیدگاه مدیریت نسبت به بهسازی عملکرد مربیان ، استخدام مربیان بر اساس روابط )، شرایط و عوامل سازمانی در مورد کار و فعالیت مربیان (قوانین و مقررات ، ساختار و فرهنگ سازمانی ، امتیازات مالی و حقوق مکفی )، شرایط و عملکرد مسئولان (مدیران و مسئولان سازمان بهزیستی ، رهبری و مدیریت مهدهای کودک ، انتظارات مربیان از مسئولین ، خصوصیات شخصیتی مربیان ، پایگاه و موقعیت اجتماعی مربیان )، استراتژی بهبود عملکرد اعضای مربیان : (استراتژی نرم افزاری مسائل آزادی و استقلال مهدهای کودک ) و استراتژی سخت افزاری (ایجاد مراکز رشد و بالندگی مربیان )، نتایج و پیامدها (درون سازمانی : فرایند یاددهی – یادگیری ، بیرون سازمانی : پاسخگویی به نیازهای جامعه )، چگونگی و فرایند مدیریت عملکرد مربیان مهدهای کودک (در استان های اصفهان ، یزد و چهارمحال و بختیاری ) و روابط میان ابعاد و مؤلفه های مختلف آن را منعکس می نمایند.
٣١٧ یادداشت ها : 1 Chen and Bozman 2 Sparg 3 Siegel 4 Sammoreter 5 Rego and et al 6 Loureiro et al 7 Yun and et al 8 Chris benz 9 Khuri 10 Terak Celno 11 Shepherd, Carly and Starter 12 Burke Quest and Phillips 13 Burke Quest 14 Kafirla 15 Biotase 16 Braun Clarke 17 Foreman 18 Text descriptions 19 Text descriptions and interpretations 20 Merging and re-texting text.