چکیده:
حضور فناوری های نوظهور در سالهای اخیر و انجام عملیات بانکداری بر بسترهای گوناگون که خود یک تحول در اکو سیستم بانکی محسوب می گردد، لزوم تبیین عوامل موثر بر توسعه محصول جدید در حوزه فناوری های مالی جهت اعمال رگولاتوری منطبق با استانداردهای بین المللی را بیش از پیش هویدا نموده است. یکی از وجوه تمایز محصولات و خدمات جدید، رعایت استانداردهایی است که در صنعت بانکداری الزامآورند. لذا به منظور کمک به رفع مشکلات موجود در این زمینه، شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر توسعه محصولات جدید در حوزه فناوری های مالی با رویکرد نظارتی ضروری به نظر می رسد. این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از نوع روش، توصیفی پیمایشی است. عوامل کلیدی مؤثر از مرور ادبیات و نظر خبرگان صنعت بانکداری در بانک تجارت استخراج شده و پرسشنامه تأیید شده در جامعه خبرگان توزیع و نتایج با روش تحلیل عاملی تأییدی و معادلات ساختاری با نرم افزار Smart-PLS3 مورد بررسی قرار گرفته است. در این پژوهش 7 بعد اصلی مؤثر بر توسعه محصول جدید در حوزه فناوری های مالی نظارتی به همراه 46 عامل شناسایی و تأیید گردید که کلیه عوامل شناسایی شده، تاثیر معناداری بر توسعه محصولات جدید فناوری های مالی نظارتی دارند.
خلاصه ماشینی:
Volume 40, Issues 2–3, March 2016, Pages 168-181 يادداشت ها : 1 GDP 2 Mention & Torkeli 3 Arnaboldi and Claeys 4 Vermeulen 5 Salampasis et al 6 Martovoy 7 Majidul Islama et al 8 Know-Your-Customer 9 Know Your-Data 10 Arner et al 11 Gomber et al 12 Bunea et al 13 Shedden et al 14 Deloitte 15 Brummer 16 Fichman 17 McKinsey 18 NICHE 19 Ioannis 20 Suwannaporn et al 21 Barthélemy Chollet 22 Chesbrough 23 Pankratz and Loebbecke 24 Sujinda 25 Foroutan et al 26 Adegoke 27 Fasnacht / 453 28 AtanuChaudhuria 29 Laursen et al 30 Hafkesbrink 31 Ping Lu et al 32 Yonghee 33 Yongwoon 34 Flavio Bazzana 35 Hyun-Sun et al 36 In Lee et al 37 Jonsson et al 38 Salampasis 39 Chishti, Susan et al 40 John Gibson 41 Koichi Murata 42 Syeda 43 LiangWu et al 44 Mike Reid et al 45 Erik Maier 46 Kyootai Lee et al 47 Nusaibah Mansor et al 48 Sanjeev Kapoor et al 49 Calantone et al 50 Shang et al 51 Trott et al 52 Amami 53 Bartlett's Test 54 Kaiser-Meyer-Olkin 55 Hair et al 56 Gefen & Straub 57 Composite reliability 58 Dillon-Goldestin’s Rho 59 Fornell & Larcker 60 Heterotrait-Monotrait Ratio 61 Henseler et al 62 Monte Carlo simulation 63 Adjusted 64 Path Coeffients 65 Manuel et al 66 Vinzi et al / 454 / فصلنامه مديريت کسب و کار، شماره ٤٧، پائيز ١٣٩٩