خلاصه ماشینی:
فهرست عنوان\نویسنده\صفحه بررسی رابطۀ باورهای فراشناختی مختل با موفقیتتحصیلی دانشآموزان دارای اضطراب امتحان\دکتر عباس ابو القاسمی-رضا گلپور-دکتر محمد نریمانیدکتر حسین قمری\5 بررسی روابط بین اهداف تسلط،اهداف عملکردیگرایش-اجتناب،راهبردهای یادگیری و توانایی حلمسئلۀ ریاضی دانشجویان\محمد احمدی ده قطب الدینی\21 مطالعۀ چگونگی شکلگیری برنامه درسی برآمدنی با الهاماز رویکرد رجیو امیلیا برای کودکان 6 تا 8 سال\دکتر کورش فتحی واجارگاه-دکتر محبوبه عارفی-علی ترقی جاه\41 بررسی رابطۀ میزان مشارکت فعال دانشآموزان در جریانتدریس با پیشرفت تحصیلی\فیروز محمودی-دکتر اسکندرفتحی آذر-رجب اسفندیاری\65 شناخت مزیتهای نسبی ارزش افزودهای آموزش دولتی وخصوصی منطقۀ خراسان و تحلیل مقایسهای با سایراستانهای کشور\دکتر محمود هوشمندسمیه سادات نقوی\83 بررسی میزان کاربست مؤلفههای دانشگاه یاددهنده از نظراعضای هیئت علمی دانشگاهها\دکتر حسین زارع محمدآبادی-دکتر سعید رجاییپور-دکتر مهدیجمشیدیان-دکتر حسین مولوی\105 مقایسۀ سبکهای دلبستگی در نوجوانان عادی و بزهکار\دکتر علی مشهدی-محسن محمدی\127 تأثیر ساخت و ارائۀ نقشۀ مفهومی و سبک یادگیری بریادداری،درک و حل مسئله در زیستشناسی\جواد مصرآبادی-داوود حسینینسب-اسکندر فتحیآذر-محمد مقدم\141 بررسی رابطۀ پیامدهای رهبری و ابعاد سبک رهبریتحولگرا در میان رؤسای دانشگاهها و مؤسسات آموزشعالی شهر تهران\نسرین نورشاهی\163 رابطۀ مفهوم خود،ساختار خانواده و نگرش به عملکردهایتربیتی والدین در نوجوان\مهناز رضوانخواه\177 تأملی بر آموزشپذیری مدیریت آموزشی:انتقادها ودیدگاهها\دکتر محمود سعیدی رضوانیآزاده بهرهمند\197 اهنمای نویسندگان مقالات لف)محتوی مجله«مطالعات تربیتی و روانشناسی»مقالات تألیفی و تحقیقی در حوزههای علوم تربیتی،روانشناسی،کتابداری،اطلاعرسانی و رشتههای مربوط و نزدیک به این حوزهها را که باتوجه بهنکات زیر تهیه شده باشد منتشر میکند: ؟مقالاتیکه نظریهها،راهکارها و روشهای جدیدی را بهجامعه علمی حوزههای فوق ارائه میکنند.