November & December 2021, Volume 12 Number 5 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture
نویسنده : Pishghadam، Reza ؛ Derakhshan، Ali ؛ Ebrahimi، Shima ؛
(24 صفحه - از 1 تا 24 )
کلیدواژه ها: Devaluation Conceptual model Emotioncy cultural model SPEAKING model Cultuling Analysis
-
L2 Motivation within the Ecology of Language Learning in Rural Settings
نویسنده : Huy Pham، Cuong ؛
(28 صفحه - از 25 تا 52 )
کلیدواژه ها: high school L motivation ecological systems theory rural settings
-
Self-identity Changes among Chinese EFL Undergraduate Students
نویسنده مسئول : Wallace، Matthew ؛ نویسنده : Chen، Wanlu ؛ Zhou، Siyang ؛ Fu، Shiyi ؛
(27 صفحه - از 53 تا 79 )
کلیدواژه ها: language learning EFL Self-Identity Change
-
A Cross-Cultural Study of Compliment Responses: A Pragmatic Analysis of a Persian and English Speech Act
نویسنده مسئول : Jalilifar، Alireza ؛ نویسنده : Hoseini، Mohammad ؛
(29 صفحه - از 81 تا 109 )
کلیدواژه ها: compliment responses Pragmatic Speech Acts Cross-cultural Linguistics Cultural Schemas
-
Harnessing Conversation Analysis-(CA) Informed Language-in-talk Log Assignments to Improve Conversation Skills of EFL Learners
نویسنده مسئول : Dema، Chimi ؛ نویسنده : Sinwongsuwat، Kemtong ؛
(32 صفحه - از 111 تا 142 )
کلیدواژه ها: conversation analysis (CA) Autonomous Learning conversation skills English language teaching in Asia learning logs
-
Pre-service L2 Teachers’ Professional Knowledge, Academic Self-Concept and Instructional Practice
نویسنده مسئول : Zangani، Ebrahim ؛ نویسنده : Karimi، Mohammad Nabi ؛ Atai، Mahmood Reza ؛
(31 صفحه - از 143 تا 173 )
کلیدواژه ها: دانش موضوعی-تربیتی- دانش تربیتی-عمومی تمرین تدریس دانشجو معلمان زبان انگلیسی خودپنداره تحصیلی دانش محتوایی دانش حرفه ای Pedagogical Content Knowledge Content Knowledge Professional Knowledge Academic self-concept general pedagogical knowledge instructional practice pre-service TEFL teacher
-
Exploring Teaching Demonstrations in the Teaching Journals: A Case of Filipino Pre-Service Teachers
نویسنده مسئول : Magday، William ؛ نویسنده : Pramoolsook، Issra ؛
(29 صفحه - از 175 تا 203 )
کلیدواژه ها: Teacher Education teaching demonstration teaching journals
-
A Pragmalinguistic and Sociopolitical Analysis of Vague Language in Two Iranian Presidents’ International Interviews
نویسنده مسئول : Allami، Hamid ؛ نویسنده : Ghasemi، Mohammd ؛ Barzegar، Najmeh ؛
(33 صفحه - از 205 تا 237 )
کلیدواژه ها: Political discourse pragmalinguistic paradigm vagueness strategies
-
Metaphors about Balinese Women: From Semantic Analysis to Cultural Pragmatic Interpretations
نویسنده مسئول : Arnawa، Nengah ؛ نویسنده : Winaja، I Wayan ؛ Widanta، I Made Rai Jaya ؛
(39 صفحه - از 239 تا 277 )
کلیدواژه ها: metaphor semantic components cultural pragmatics emotive value
-
On the Effects of Linguistic, Verbal, and Visual Mnemonics on Idioms Learning
نویسنده مسئول : Ahmadi، Maryam ؛ نویسنده : Zarei، Abbas Ali ؛
(25 صفحه - از 279 تا 303 )
کلیدواژه ها: visual mnemonics linguistic mnemonics verbal mnemonics idioms recall idioms recognition
-
An Investigation into Pronunciation Representation in an EFL Textbook Series Utilized in a Turkish State University
نویسنده : Topal، Ibrahim Halil ؛
(27 صفحه - از 305 تا 331 )
کلیدواژه ها: suprasegmentals Language education pronunciation textbook analysis segmentals EFL textbook series
-
The Effect of Collaborative Writing Using Google Docs on EFL Learners’ Writing Performance and Writing Self-regulation
نویسنده مسئول : Fathi، Jalil ؛ نویسنده : Saharkhiz Arabani، Arash ؛ Mohamadi، Peiman ؛
(27 صفحه - از 333 تا 359 )
کلیدواژه ها: EFL learners EFL learners Writing Performance Writing Performance Collaborative writing Collaborative writing Google Docs Google Docs Writing Self-regulation writing self - regulation
-
Interpersonal Meaning Analysis of Donald Trump’s Remarks on COVID-19 Outbreak
نویسنده مسئول : Setiawan، Slamet ؛ نویسنده : Wulandari، Ika ؛ Fanani، Achmad ؛ Arifani، Yudhi ؛
(24 صفحه - از 361 تا 384 )
کلیدواژه ها: covid-19 Interpersonal Meaning SFL mood system Cialdini’s persuasion principle
-
Power Dominance and Interaction Features in Iranian EFL Teachers’ Classroom Discourse
نویسنده مسئول : Chalak، Azizeh ؛
(20 صفحه - از 385 تا 404 )
کلیدواژه ها: classroom discourse display/referential questions interaction features monologic/dialogic patterns IRF pattern power dominance
-
Students' perceptions of teachers' written feedback on EFL writing in a Vietnamese tertiary context
نویسنده : Nguyen، Nhat Ly Thi ؛ Hoang، Giang Thi Linh ؛ نویسنده مسئول : Nguyen، Bao Trang Thi ؛
(27 صفحه - از 405 تا 431 )
کلیدواژه ها: Preferences perceptions Teacher written feedback (TWF) Vietnamese EFL students
-
Exploring Cognitive Activation Writing Strategies among Iranian English Language Teachers
نویسنده مسئول : Mostafaei Alaei، Mahnaz ؛ نویسنده : Hassanzadeh، Mohammad ؛ Masoudi، Masoomeh ؛
(30 صفحه - از 433 تا 462 )
کلیدواژه ها: Exploratory Factor Analysis Confirmatory Factor Analysis Structural equation modeling cognitive activation writing strategies strategies-based instruction
-
The relationship between L1 and L2 reading attitudes in EFL primary school learners: The role of gender, age, and L2 proficiency
نویسنده مسئول : Cancino، Marco ؛ نویسنده : Ubilla، Katherine ؛
(25 صفحه - از 463 تا 487 )
کلیدواژه ها: gender L2 proficiency L1 reading attitude L2 reading attitude
-
Communicative Moves in English Conceptual Review Article Abstracts: A Genre-based Corpus-driven Discourse Analytic Approach
نویسنده مسئول : Zare، Javad ؛ نویسنده : Naseri، Zohreh Sadat ؛
(32 صفحه - از 489 تا 520 )
کلیدواژه ها: Linguistics applied linguistics Rhetorical structure English Abstracts Review articles linguistic realizations
-
Academic Major Change: Exploring the Experiences and Views of MA TEFL Major-Changers and University Instructors
نویسنده مسئول : Parsaiyan، Seyyedeh Fahimeh ؛ نویسنده : Mirzaeian، Vahidreza ؛ Aghamohammad Sadegh، Hamideh ؛
(29 صفحه - از 521 تا 549 )
کلیدواژه ها: Lived experiences University Instructors academic major change major-changers master’s level Teaching English as a Foreign Language (TEFL) program
-
Compréhension de Texte en Langue Maternelle et en Langue Étrangère : Élaboration d’un Modèle de Différences entre Processus, Lecteurs et Contextes
نویسنده مسئول : Vakilifard، Amirreza ؛
(26 صفحه - از 579 تا 604 )
کلیدواژه ها: compréhension de texte Langue étrangère langue maternelle lecteur Processus cognitifs
-
Les traits identitaires et l’ethos dans les discours d’Atatürk, un leader exceptionnel
نویسنده مسئول : Korkut، Ece ؛
(17 صفحه - از 605 تا 621 )
کلیدواژه ها: ethos identité Analyse du discours Atatürk