تابستان 1400 - شماره 53 رتبه ب (وزارت علوم)
-
طراحی و اعتباریابی مدل تحقق صدای دانشآموز بر اساس ادراک مدیران ( با رویکرد آمیخته)
نویسنده مسئول : محمدی، طاهره ؛ نویسنده : زاهد بابلان، عادل ؛ خالق خواه، علی ؛ معینی کیا، مهدی ؛
(17 صفحه - از 6 تا 22 )
کلیدواژه ها: اثربخشی آموزش توسعهی دلبستگی صدای دانشآموز
-
شناسایی ابعاد و مولفههای تصمیمگیری مدیران آموزشی سازمان آموزشوپرورش
نویسنده : فاضلی، حسن ؛ رحیمیان، حمید ؛ دلاور، علی ؛ نویسنده مسئول : عباس پور، عباس ؛
(18 صفحه - از 24 تا 41 )
کلیدواژه ها: تصمیمگیری مدیران آموزشی رویکرد داده بنیاد سازمان آموزشوپرورش
-
ارائه الگوی نظری تربیت اجتماعی کودکان براساس آیات قرآن کریم
نویسنده : اسدی، علی ؛ نعیمی، ابراهیم ؛ نویسنده مسئول : شریعتی، سید صدرالدین ؛
(15 صفحه - از 43 تا 57 )
کلیدواژه ها: قرآن الگو تربیت اجتماعی کودکان
-
واکاوی مبانی و اهداف برنامه درسی آموزش مهارت های تفکر خلاق و انتقادی در دوره ابتدایی
نویسنده : حجتی، محمد ؛ شریعت نیا، کاظم ؛ بیانی، علی اصغر ؛ نویسنده مسئول : صائمی، حسن ؛
(13 صفحه - از 59 تا 71 )
کلیدواژه ها: آموزش تربیت مشارکت همکاری خود انتقادی
-
فراتحلیل عوامل سازمانی موثر بر افزایش کارایی و انگیزش معلمان در فرایند تعلیم و تربیت
نویسنده مسئول : حسنی آبیز، زهرا ؛ نویسنده : ثابت، مهرداد ؛ پاشاشریفی، حسن ؛ شریفی، نسترن ؛
(10 صفحه - از 73 تا 82 )
کلیدواژه ها: سبک مدیریت عوامل سازمانی کارایی سلامت سازمانی جوسازمانی انگیزش معلمان
-
اثربخشی آموزش صلح برشایستگی تحصیلی و جهتگیری مثبت دانشآموزان نسبت به مدرسه
نویسنده : زمانی کوخالو، لیلا ؛ ابوالمعالی الحسینی، خدیجه ؛ نویسنده مسئول : سپاه منصور، مژگان ؛
(14 صفحه - از 84 تا 97 )
کلیدواژه ها: آموزش صلح شایستگیتحصیلی جهتگیری مثبت
-
اثر بخشی رویکرد روان-آموزشی تفکر انتقادی بر سازگاری و اضطراب اجتماعی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر بجنورد
نویسنده : قدوسیان، بتول ؛ چرامی، مریم ؛ جاجرمی، محمود ؛ نویسنده مسئول : شریفی، طیبه ؛
(11 صفحه - از 99 تا 109 )
کلیدواژه ها: تفکر انتقادی سازگاری اجتماعی اضطراب اجتماعی
-
رابطه بین باورهای غیرمنطقی و مدیریت احساسات با قضاوت اخلاقی و کنترل کلاس با توجه به نقش میانجی افکار اضطرابی دبیران دوره متوسطه شهر کرمان
نویسنده : فلاحی، حسن ؛ کامیابی، میترا ؛ سلطانی، امان اله ؛ نویسنده مسئول : اندیشمند، ویدا ؛
(16 صفحه - از 111 تا 126 )
کلیدواژه ها: افکار اضطرابی قضاوت اخلاقی باورهای غیر منطقی مدیریت احساسات کنترل کلاس
-
شناسایی مولفههای برنامه درسی معنوی با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری(ISM)
نویسنده : سلیمانی، فرشاد ؛ کرمافروز، محمدجواد ؛ کاویانی، الهام ؛ نویسنده مسئول : لائی، سوسن ؛
(11 صفحه - از 128 تا 138 )
کلیدواژه ها: معنویت مدلسازی ساختاری تفسیری برنامه درسی معنوی مولفههای برنامه درسی معنوی
-
تبیین علّی درگیری شغلی معلمان تربیتبدنی بر اساس جهتگیری هدف و هیجانات تدریس
نویسنده : طباطبایی عدنان، الهام ؛ بیگدلی، حسین ؛ موسی زاده، زهره ؛ نویسنده مسئول : جلیلی شیشوان، علی ؛
(10 صفحه - از 140 تا 149 )
کلیدواژه ها: درگیری شغلی تربیتبدنی هیجانات معلم جهتگیری هدف تدریس
-
مطالعه تطبیقی برنامههای درسی مرتبط با سواد خواندن و نوشتن در استرالیا و نیوزیلند؛ آموزههایی برای نظام آموزشی ایران
نویسنده : عسکری، فرزانه ؛ نویسنده مسئول : حکیم زاده، رضوان ؛
(12 صفحه - از 151 تا 162 )
کلیدواژه ها: مطالعه تطبیقی برنامه درسی ایران برنامه درسی استرالیا برنامه درسی نیوزیلند سواد خواندن و نوشتن
-
تاثیر رهبری اخلاقی در اثربخشی سازمانی مدارس با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی و خلاقیّت معلّمان
نویسنده مسئول : قنبری، سیروس ؛ نویسنده : معجونی، حسین ؛
(15 صفحه - از 164 تا 178 )
کلیدواژه ها: رهبری اخلاقی اثربخشی سازمانی توانمندسازی روانشناختی خلاقیّت معلّمان