چکیده:
هدف اصلی پژوهش ارایه مدلی تلفیقی از روش دیمتل و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی به منظور شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر برندسازی با استفاده از رویکرد گراندد تئوری در صنعت بانکداری است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و اکتشافی است. جهت تعیین حجم نمونه از روش گلوله برفی استفاده شده است که بر اساس این روش حجم نمونه آماری 80 نفر در نظر گرفته شده است. در راستای دستیابی به اهداف پژوهش سئوالات مورد نظر جهت مصاحبه طراحی و در نهایت 7 عامل ساختاری، رفتاری، محیطی، فرآیندها، خروجی، پیامد و اثر و زیر مولفههای مربوط به هر عامل بر مبنای رویکرد گراندد تئوری به عنوان عوامل اصلی در برندسازی شناسایی شده است. در ادامه از مدل تلفیقی، تحلیل سلسله مراتبی فازی و دیمتل فازی جهت اولویتبندی، تعیین شدت تاثیرگذاری و تاثیرپذیری و ترسیم نمودار علی- معلولی میان مولفهها استفاده شده است. نتایج نشان داد در میان عوامل اصلی پژوهش عامل رفتاری بالاترین رتبه را کسب کرده است. عامل رفتاری که در وزندهی رویکرد تحلیل سلسله مراتبی فازی دارای رتبه اول است در روش دیمتل فازی نیز بیشترین وزن را دارد و با سایر معیارها در تعامل حداکثری قرار دارد؛ لذا به دلیل اثرپذیری بیشتر معیاری معلول محسوب میشود.
خلاصه ماشینی:
در راستاي دستيابي به اهداف پژوهش سئوالات مورد نظر جهت مصاحبه طراحي و در نهايت ٧ عامل ساختاري ، رفتاري ، محيطي ، فرآيندها، خروجي ، پيامد و اثر و زير مولفه هاي مربوط به هر عامل بر مبناي رويکرد گراندد تئوري به عنوان عوامل اصلي در برندسازي شناسايي شده است .
عامل رفتاري که در وزن دهي رويکرد تحليل سلسله مراتبي فازي داراي رتبه اول است در روش ديمتل فازي نيز بيشترين وزن را دارد و با ساير معيارها در تعامل حداکثري قرار دارد؛ لذا به دليل اثرپذيري بيشتر معياري معلول محسوب مي شود.
در عامل پيامد، مولفه ايجاد انگيزه در تحليل سلسله مراتبي بالاترين وزن و در روش ديمتل فازي بيشترين رتبه را دارد که نشان مي دهد اين مولفه داراي بيشترين تعامل با ساير مولفه ها است و به دليل اثرگذاري بالا بر ساير مولفه ها، معياري علي محسوب مي شود.
در عامل پيامد، مولفه ايجاد انگيزه در تحليل سلسله مراتبي بالاترين وزن و در روش ديمتل فازي بيشترين رتبه را دارد که نشان مي دهد اين مولفه داراي بيشترين تعامل با ساير مولفه ها است و به دليل اثرگذاري بالا بر ساير مولفه ها، معياري علي محسوب مي شود.
A Study of the Impact of Corporate Social Responsibility on Brand Performance (Case Study of Calais Dairy Products Industry of Mazandaran Province).
Analysis the Impact of corporate social responsibility on symbolic image, performance image and brand loyalty.
9 Aaker and Fournier 10 Kapferer 11 Tiago 12 Kuenzel & Halliday 13 Alcañiz, Cáceres & Pérez 14 Yang & Lio 15Mishra 16 Hossein & Khan 17 Turan & Hozaks ۷۳