چکیده:
با توجه به خصوصی سازی بانکداری در کشور، ظهـور رقبـای جدیـ د و افـزا یش شـدت رقابـت ـین بانک های دولتی و خصوصی جهت حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید، تاثیر سفارشی سازی خدمات به عنوان سیاستی برای دسـ یابی بـه ا یـ ن مهـم بـر رفتـار مشـتریان در قالـب سـنجش برخـی پویایی های روانشناختی (وفاداری، اعتماد و رضایت مندی مشتری) در این مطالعه مـورد بررسـی قـرار گرفته است که به این منظور از مدل ECSI استفاده شده است . در این راستا داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه های توزیع شده در میان مشتریان در دسترس شعب یکی از بانک ها مورد تحلیل قـرار گرفتند. نتایج حاصل نشان داد اگر سفارشیسازی به شیوه ای مناسب اجرا شود باید رضایت مشتری را که پیش نیاز وفاداری وی میباشد، بهبود بخشد. خدمات سفارشی شده ، مشتری را به سـو ی ایـ ن بـاور ترغیب می نماید که بانک نسبت به خواسته های او حساس بوده و این باعث افزایش اعتماد مشتری شده
و مقدمه ای بر وفاداری وی خواهد بود. از این رو مطالعه حاضر در این زمینـه ـی توانـد کمـک کننـده مدیران و سیاست گذاران فعال در بانک ها باشد.
خلاصه ماشینی:
"٧. ١٤ چکیده با توجه به خصوصی سازی بانکداری در کشور، ظهـور رقبـای جدیـ د و افـزا یش شـدت رقابـت ـین بانک های دولتی و خصوصی جهت حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید، تأثیر سفارشی سازی خدمات به عنوان سیاستی برای دسـ یابی بـه ا یـ ن مهـم بـر رفتـار مشـتریان در قالـب سـنجش برخـی پویایی های روانشناختی (وفاداری، اعتماد و رضایت مندی مشتری) در این مطالعه مـورد بررسـی قـرار گرفته است که به این منظور از مدل ECSI استفاده شده است .
بنابراین با توجه به خصوصی سـاز ی بانکـدار ی در کشور، ظهور رقبای جدید و افزایش شدت رقابت بین بانک هـا ی دولتـ ی و خصوصـ ی جهـت حفظ مشتریان و جذب افراد جدید، اثر سفارشی سازی خدمات به عنوان سیاستی برای دستیابی به این مهم بر رفتار مشتریان در قالب سنجش برخی پویایی های روانشناختی (وفاداری، اعتماد و رضایت مندی مشتری) در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است .
به این ترتیب پژوهش های بیشتری بـرای ایجـاد یک مفهوم خالص تر از سفارشیسازی مورد نیاز است ، به طور مثال اینکه سفارشیسـازی / برای انواع مختلف خدمات چیست ؟ و یا اینکه مشتری بعد از یک تلاش موفقیت آمیز برای سفارشیسازی، ممکن است چه استنباط هایی در مورد ارائه دهنده خدمات داشته باشد؟ - پیشنهاد میشود روش هایی مشابه ایـن مطالعـه ـه صـورت طـولی و در درازمـد صورت گیرد تا وفاداری، اعتماد و رضایت مندی مشتری از خدماتی که بانک به وی ارائـه میدهد کاملا مشخص شده باشد."