چکیده:
هدف از این پژوهش شناسایی ابعاد و مؤلفه های الگوی بانکداری شرکتی در بانکهای تخصصی میباشد.در دو دهه اخیر بانک ها تلاش نموده اند فعالیت های خود را بر اساس خدمات رسانی به مردم پایه ریزی نمایند.ازاینرو ضمن بررسی ابعاد بانکداری در ایران و جهان و مروری بر مفاهیم بانکداری شرکتی پس ار انجام بررسی وضعیت بانک های پیشرفته ، با مصاحبه از خبرگان صنعت بانکداری به روش تحلیل کیفی به طراحی الگوی بانکداری شرکتی در بانکهای تخصصی توسط خبرگان صنعت بانکداری و شناسایی سنجه ها و مولفه ها پرداختیم.جامعه مورد مطالعه انتخابی شامل اساتید،کارشناسان و خبرگان حوزه بانکداری و بانکداری شرکتی است وحجم نمونه مورد مطالعه شامل 21 نفر از آنان است. برای جمعآوری دادهها ضمن مصاحبه نیمه ساختار یافته و استفاده از روش دلفی، تحلیل کیفی بانرم افزار مکس کیودا (MAXQDA 2018)انجام شده است .بر این اساس تعداد سیزده مولفه در بانکداری شرکتی در بانکهای تخصصی شناسایی و در نهایت نتایج نشان داد که یازده مولفه:شناسایی مشتریان،استراتژی بازاریابی،کانال های ارتباطی،عملکردبانکداری شرکتی،شناسایی نیازها،مزیت رقابتی، امنیت داده ها، جذب و حفظ مشتری، نوآوری و تنوع، مهارت وتخصص و وفاداری مشتری مورد تایید قرار گرفته است ودر پایان مدل مفهومی ارائه شده است.
The purpose of this study is to identify the dimensions and components of the corporate banking model in specialized banks. In the last two decades, banks have tried to base their activities on providing services to the people. Review of corporate banking concepts After conducting a review of the status of advanced banks, by interviewing banking industry experts using qualitative analysis method, we designed the corporate banking model in specialized banks by banking industry experts and identified metrics and components. Professors, experts and experts in the field of banking and corporate banking and the sample size includes 21 of them. To collect the data while conducting a semi-structured interview and using the Delphi method, a qualitative analysis was performed with the software of MAXQDA (MAXQDA 2018). Based on this, thirteen components in corporate banking were identified in specialized banks and finally the results showed that eleven components. : Customer identification, marketing strategy, communication channels, corporate banking performance, needs identification, competitive advantage, data security, customer acquisition and retention, innovation and diversity, skill and expertise and customer loyalty were approved. Finally, a conceptual model is presented.
خلاصه ماشینی:
نظر به اهميت موضوع ، پژوهش هاي متنوعي در خصوص استقرار بانکداري شرکتي در سازمان هاي مالي و اعتباري و بانک ها توسط پژوهشگران و يا شرکت هاي مشاوره مالي داخلي و خارجي انجام شده است و با توجه به مرورکلي مفاهيم مورد توجه به برخي از اين تحقيقات بشرح ذيل اشاره مي شود: ٢٥٧ اسفيداني و همکاران (١٣٩٧) در مقاله اي با عنوان "شناسايي الگوي رفتار مشتريان شرکتي و ارتباط آن با استراتژيهاي بانکداري شرکتي در صنعت بانکداري ايران " با روش تئوري داده بنياد در بخش کيفي و انجام مصاحبه نيمه ساختار يافته و عميق از ده خبره در حوزه مديريت مالي و هلدينگ کشور، به شناخت دقيق نيازها و خواسته هاي پيچيده مشتريان و مديريت تقاضاي آنها پرداختند.
(2014) ‘The impact of technology CSFs on customer satisfaction and the role of trust: an empirical study of the banks in Malaysia’, International Journal of Bank Marketing, Vol. 32, No. 5, p.
The Effect of Service Quality and Relationship Marketing to Customer Value, Customer Satisfaction, Switching Cost, and Customer Retention: A Case Study on the Customers of Bank NTT at East Nusa Tenggara Province.
Acta Oeconomica, 65(s2), 173-185 ٢٧٢ يادداشت ها : 1 Setiani 2 Setiyoko 3 Yang & Hu 4 Czarniewski 5 Gallarza et al.
R. , & Chiplin, B 11 Phillips-Wren G, Hoskisson A 12 Tsai HT, Chien JL 13 Torre-Bastida A, Villar-Rodriguez E 14 Estrella-Ramon, A.
T. and Abdullah, K 17 Stanly and Tyler 18 - LUZ, M.