موضوع (تعداد مقاله) |
---|
ادبیات و زبانها 33 |
زبان (تعداد مقاله) |
---|
انگلیسی 31 |
فارسی 2 |
رتبه (تعداد مقاله) |
---|
علمی-پژوهشی 30 |
علمی-ترویجی 2 |
-
1.
Cultuling Analysis of “Devaluation” in the Iranian Culture
نویسنده : Pishghadam، Reza ؛ Derakhshan، Ali ؛ Ebrahimi، Shima ؛
مجله : جستارهای زبانی » November & December 2021, Volume 12 Number 5 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (24 صفحه - از 1 تا 24 )
کلیدواژه ها: Devaluation Conceptual model Emotioncy cultural model SPEAKING model Cultuling Analysis
-
2.
Emosensory Competence, as an Undisclosed Construct of Communicative Competence, Predicts L2 Speaking Ability
نویسنده : Gholami، Mohammad Javad ؛ Pishghadam، Reza ؛ Shayesteh، Shaghayegh ؛
مجله : Journal of Research in Applied Linguistics » Winter and Spring 2021,Volume 12, Nuber 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (15 صفحه - از 33 تا 47 )
کلیدواژه ها: communicative competence Willingness to Communicate Speaking ability Emotioncy Emosensory Competence
-
3.
Economic, Social, Cultural, Emotional, and Sensory Capitals in Academic Achievement
نویسنده : Pishghadam، Reza ؛ Shakeebaee، Golshan ؛
مجله : جستارهای زبانی » November & December 2020 - Number 59 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (30 صفحه - از 1 تا 30 )
کلیدواژه ها: سرمایه هیجانی جامعه شناسی آموزش سرمایه حسی دستاورد آموزشی سرمایه اجتماعی بوردیو سرمایه فرهنگی سرمایه اقتصادی Bourdieu capital sensory capital educational sociology
-
4.
An Introduction to “Cultuling” Analysis (CLA) in Light of Variational Pragmatics: A Step towards “Euculturing”
نویسنده : Pishghadam، Reza ؛ Ebrahimi، Shima ؛ Naji Meidani، Elham ؛ Derakhshan، Ali ؛
مجله : Journal of Research in Applied Linguistics » Summer and Autumn 2020,Volume 11 -Nuber 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (13 صفحه - از 44 تا 56 )
کلیدواژه ها: culture Variational Pragmatics cultuling Meta-cultuling Euculturing
-
5.
Development, Validation and Application of an Inventory on Emo-Sensory Intelligence
نویسنده : Pishghadam، Reza ؛ Makiabadi، Hossein ؛ Zabetipour، Mohammad ؛ Abbasnejad، Hannaneh ؛ Firoozian Pooresfahani، Aida ؛ نویسنده مسئول : Shayesteh، Shaghayegh ؛
مجله : Teaching English Language » Summer and Autumn 2020، Volume 14 - Number 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (44 صفحه - از 173 تا 216 )
کلیدواژه ها: emotion emotional intelligence Sense Emo-Sensory Intelligence Sensory Intelligence
-
6.
The Role of Emotioncy in Cognitive Load and Sentence Comprehension of Language Learners
نویسنده : Azamnouri، Nazanin ؛ Naji Meidani، Elham ؛ نویسنده مسئول : Pishghadam، Reza ؛
مجله : Issues in Language Teaching » June 2020, Volume 9 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (27 صفحه - از 29 تا 55 )
کلیدواژه ها: emotion Cognition cognitive load Emotioncy sentence comprehension
-
7.
On the Role of Language Learners’ Psychological Reactance, Teacher Stroke, and Teacher Success in the Iranian Context
نویسنده : Amini، Asieh ؛ Pishghadam، Reza ؛ Saboori، Fahime ؛
مجله : Journal of Research in Applied Linguistics » Summer and Autumn 2019,Volume 10 -Nuber 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (19 صفحه - از 25 تا 43 )
کلیدواژه ها: EFL Teachers EFL learners stroke Teacher success Psychological Reactance
-
8.
Emotioncy-Based Language Instruction: A Key to Enhancing EFL Learners' Vocabulary Retention
نویسنده : Jajarmi، Haniyeh ؛ Pishghadam، Reza ؛
مجله : Applied Research on English Language » April 2019، Volume 8 - Number 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (20 صفحه - از 207 تا 226 )
کلیدواژه ها: Vocabulary Retention Emotioncy Emo sensory Quotient Embodied Cognition Multisensory Learning.
-
9.
Effects of Conceptions of Intelligence and Ambiguity Tolerance on Teacher Burnout: A Case of Iranian EFL Teachers
نویسنده : Zhaleh، Kiyana ؛ Ghonsooly، Behzad ؛ Pishghadam، Reza ؛
مجله : Journal of Research in Applied Linguistics » Summer and Autumn 2018,Volume 9 - Issue 2 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (23 صفحه - از 118 تا 140 )
کلیدواژه ها: path analysis teacher burnout Ambiguity Tolerance Teachers’ Conceptions of Intelligence (TCoI)
-
10.
Quantifying Investment in Language Learning: Model and Questionnaire Development and Validation in the Iranian Context
نویسنده : Rezaei، Saeed ؛ Pishghadam، Reza ؛ Soltanian، Nahid ؛ Ghapanchi، Zargham ؛
مجله : Issues in Language Teaching » June 2018, Volume 7 - Number 1 رتبه علمی-پژوهشی/ISC (32 صفحه - از 25 تا 56 )
کلیدواژه ها: reliability Investment Validity model questionnaire