چکیده:
امروزه رسانههای اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه و حتی برای کسانی که درک بسیار بالایی از فناوری ندارند، تبدیل شده است. در سالهای اخیر دسترسی میلیونها کاربر در سراسر جهان به رسانهها و شبکههای اجتماعی باعث شده است تا این رسانهها در کانون توجه جوامع مدرن و شرکتهای تجاری قرار گیرند و از محبوبیت قابل توجهی به خصوص در میان نسل جوان برخوردار شوند. از این رو هدف این پژوهش بررسی تأثیر رسانه اجتماعی اینستاگرام بر عملکرد شرکتهای واردکننده پوشاک میباشد. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی پیماشی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه مورد مطالعه پژوهش مشتریان شرکتهای واردکننده پوشاک در اینستاگرام شامل جین وست و کوتون بودند که براساس فرمول کوکران، برای جوامع نامحدود 384 نفر از آنان در پژوهش شرکت کردند. روش نمونهگیری در دسترس بوده و آنان پرسشنامههای مربوط به میزان صلاحیت رسانه اجتماعی، پذیرش رسانه اجتماعی، قصد استفاده از اینستاگرام و عملکرد شرکتهای واردکننده را تکمیل نمودند. پرسشنامههای مذکور بر اساس طیف پنج درجهای لیکرت تقسیمبندی شده اند. همچنین نتایجی که از ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده نشان از پایایی مورد قبول برای ابزارها میباشد. جهت بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف، از آزمون تحلیل عاملی جهت تأیید روایی سؤالات و مشخصسازی عوامل کلیدی هر موؤلفه و از فن مدلیابی معادلات ساختاری جهت بررسی برازش مدل پژوهش با دادههای جمعآوری شده استفاده گردیده است.
Nowadays, social media has become a new and important skill for everyone, and even for those who do not have much understanding of technology. In recent years, the world wide access to the media and social has drawn modern societies and business attention to it, and they are enjoying significant popularity, especially among younger generations. Therefore, the purpose of this study was to investigate the effect of the social media of Instagram on the function of clothing importer companies. The method of this study was survey and descriptive-applied in terms of its purpose. The research population was the research of the customers of the clothing importer companies at Instagram, such as Jean West and Cotton, who, according to the Cochran formula, participated in the research for unlimited societies of 384 people. Random sampling method was available and they completed questionnaires on the level of social media competence of Instagram, social media adoption, intention to use the Instagram and the performance of the importing companies. The questionnaires are classified according to the five-point Likert scale. Also, the results obtained from the Cronbach's alpha coefficient show the acceptable reliability of the tools. To investigate the normality of the data, Kolmogorov-Smirnov test, factor analysis was used to confirm the validity of the questions and to identify the key factors of each component and the model of the structural equation model to investigate the fit of the research model with the collected data.
خلاصه ماشینی:
تأثیر پذیرش رسانه اجتماعی بر عملکرد شرکتهای واردکننده پوشاک (مورد مطالعه: اینستاگرام) 1 نهال خدادی 2 رحیم محترم 3 معصومه جعفری دریافت: 14/8/98 پذیرش: 23/10/98 چکیده امروزه رسانههای اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه و حتی برای کسانی که درک بسیار بالایی از فناوری ندارند، تبدیل شده است.
علاوه بر این، بسیاری از شرکتها به فناوری اطلاعات و اینترنت برای بهبود هماهنگی زنجیره تأمین، یادگیری ارتباط، مدیریت خدمات مشتری و عملکرد شرکت متکی هس Global Scale Online marketing management Customer relationship management Organizational performance Information technology International business small & medium-sized enterprise برخی از نویسندگان همچنین تأثیر بالقوه استفاده از رسانههای اجتماعی شرکت در تجارت بینالمللی و استراتژیهای بازاریابی واردات را برجسته میکنند، زیرا این برنامهها ممکن است به کاهش موانع زمان و فاصله بین طرف عرضه و تقاضا کمک کنند.
چارچوب نظری پژوهش تأثیر میزان صلاحیت رسانه اجتماعی بر پذیرش واقعی رسانههای اجتماعی 1 : میزان صلاحیت رسانههای اجتماعی 2 به عنوان یک مجموعه یکپارچه از منابع تکنولوژیک تعریف شده که میتواند مزایای رقابتی صحیح و عملکرد برتر شرکت را بر اساس یک سیستم مدیریت اطلاعاتی مؤثرتر ایجاد کند و سبب ارتباط برقرار کردن با مشتریان، کاهش یا حتی حذف فاصلههای جغرافیایی میگردد (Broajos et al.
قلمرو موضوعی پژوهش: پژوهش حاضر به بررسی تأثیر رسانه اجتماعی بر عملکرد شرکتهای واردکننده پوشاک و اثرات میزان صلاحیت رسانههای اجتماعی بر استفاده از این برنامهها توسط شرکتها در حوزه تجارت الکترونیک میپردازد.
با توجه به فرضیه سوم پژوهش مبنی بر تأثیر قصد شرکت در استفاده از رسانههای اجتماعی بر پذیرش واقعی برنامههای کاربردی رسانههای اجتماعی پیشنهاد میشود: 1- ایجاد راحتی بیشتر برای مشتریان در خرید از صفحات اینستاگرام برند پوشاک مورد نظرشان توسط شرکتهای ورادکننده پوشاک.