Autumn 2022, Volume 12 - Number 4 رتبه A+ (دانشگاه آزاد)
-
Applying a Learner-Focused Web-Based Approach to Enhance EFL Learners’ Oral Skills and Self-Efficacy
نویسنده : Ghabeli، Neda ؛ Fatehi Rad، Neda ؛ نویسنده مسئول : Tajaddini، Massoud ؛
(9 صفحه - از 1 تا 9 )
کلیدواژه ها:TechnologyEfficacyWebLearnerFocused Approachbased language learningself
-
نویسنده : Ahmadi، Mehran ؛ نویسنده مسئول : Ahmadi، Behzad ؛
(13 صفحه - از 11 تا 23 )
کلیدواژه ها:Contrastive analysiswordConversionformationEnglish MorphologyPersian Morphology
-
نویسنده مسئول : Mohamadpour، Parisa ؛ نویسنده : Tabatabaei، Omid ؛
(12 صفحه - از 25 تا 36 )
کلیدواژه ها:Listening ComprehensionWorking memory capacityExplicit Strategy InstructionImplicit Strategy InstructionPerformance Metacognition
-
نویسنده مسئول : Goodarzi، Saiedeh ؛ نویسنده : Moeinzadeh، Seyed Nezamaddin ؛
(11 صفحه - از 37 تا 47 )
کلیدواژه ها:TranslationDramaDrama TranslationTheater Translation
-
نویسنده : Mousavi، Seyyed Nasser ؛ نویسنده مسئول : Seifoori، Zohreh ؛
(16 صفحه - از 48 تا 63 )
کلیدواژه ها:vocabulary learningvocabulary retentionlexical relationsPersonal Word ConnectionsSemantic Mapping Strategies
-
نویسنده : Sadeghi Hasanabadi، Tayyebe A ؛ Lotfi، Ahmadreza ؛ نویسنده مسئول : Afghari، Akbar ؛
(11 صفحه - از 65 تا 75 )
کلیدواژه ها:high schoolContent analysisNeeds AnalysisTextbook Evaluation.
-
نویسنده : Farrahi Avval، Sahar ؛ Behin، Bahram ؛ نویسنده مسئول : Asadollahfam، Hassan ؛
(10 صفحه - از 77 تا 86 )
کلیدواژه ها:CFSLACAFOnline sessions
-
نویسنده : Azadi، Masoumeh ؛ Alemi، Minoo ؛ نویسنده مسئول : Maftoon، Parviz ؛
(20 صفحه - از 87 تا 106 )
کلیدواژه ها:Exploratory Factor AnalysisEFL learnersSpiritual Intelligence Inventory
-
نویسنده : Faroughi Hendevalan، Jalilollah ؛ Rezaeian Delouei، Mohammad Reza ؛ نویسنده مسئول : Foradi، Zahra ؛
(12 صفحه - از 107 تا 118 )
کلیدواژه ها:AccuracyfluencyTranslation quality assessmentMachine Translation (MT)MQMDQF Model
-
نویسنده : Fatahzadeh، Saeideh Sadat A ؛ Rahimi Esfahani، Fariba ؛ نویسنده مسئول : Shafiee، Sajad ؛
(12 صفحه - از 119 تا 130 )
کلیدواژه ها:VocabularyConsciousnessraisingInput enhancementReading Fluencyinput flooding
-
نویسنده : Motallebi Moghaddam، Afsane ؛ Bayat، Abbas ؛ نویسنده مسئول : Azizmalayeri، Faramarz ؛
(12 صفحه - از 131 تا 142 )
کلیدواژه ها:ComplexityTaskAccuracyfluencyCognitive ComplexityCollaborative writing
-
نویسنده : Fathi، Sajjad ؛ Rahmanpanah، Hossein ؛ نویسنده مسئول : Mohseni، Ahmad ؛
(13 صفحه - از 143 تا 155 )
کلیدواژه ها:InReflectionGroupReflective PracticeTeachers’ beliefTeachers’ Performance DevelopmentService EFL Teachers