چکیده:
موبایل یا تلفن همراه وسیله ای است که اگر چه در ابتدا تجملی در نظر گرفته می شد، اما رفته رفته با کاهش قیمت و افزایش کارایی هایش به یک ابزار ضروری تبدیل گشته است. امروزه همه قشرها از پیر تا نوجوان گرفته بدون تلفن همراه خود سردرگم هستند و بدون آن بسیاری از امور روزمره علی الخصوص برای جوانان و نوجوانان غیر ممکن است.برای این قشر این وسیله نه تنها مهم بلکه دیگر نقش ضروری را ایفاء می نماید. امروز برای موبایل همه نوع نرم افزار تهیه شده است از بازی و سرگرمی گرفته تا فال حافظ و قرآن، از پرداخت قبض آب و برق تا خرید سهام و جابه جایی پول، از تبلیغات دسته جمعی تا اطلاع رسانی و اخبار. در یک کلام امروز کاری نیست که به انجام آن نیاز داشته باشیم و نرم افزار قابل اجرا برروی موبایل برای آن وجود نداشته باشد.
هدف از نگارش این مقاله بررسی قابلیت های مهم موبایل در راستای استفاده از آن در ارتقاء سیستم آموزشی برای جامعه هدف مورد نظر (کودکان تا جوانان) می باشد.
Mobile phone technology means that it has become a very efficient tool. The development of tools and reduce its price، makes it all the segments of the from the old to the young do not go out of the house without their cell phone and the most essential tool with which they have. This has caused most organizations and service agencies also offer mobile services based on their. List of the Quran، to pay electricity ، water bills and handling money or buying stocks، mass advertising or information and news for all the necessary software can be downloaded and used free of charge from variety of sites. In a word، is something that need to be done and the runs on the mobile software for it are not? The main purpose of this paper reviews the use of mobile in development and education، or M-Learning.
خلاصه ماشینی:
"چرا استفاده از موبایل مهمترین دلایلی که امروزه شرکتها به ارائه سرویسهای مبتنی بر موبایل اقدام میکنند را میتوان به شرح زیر دستهبندی نمود: 1-توسعه روزافزون موبایل تحقیقات و آمارها بهخوبی نشان دهنده این موضوع هستند که موبایل در جامعه بهخصوص در بین نسلهای نوجوان و جوان توسعه روزافزون یافته است.
که تمامی کاربرانشان را نسل جوان دربر میگیرند،بایستی موبایل را بهعنوان یک تکنولوژی آموزشی در مجموعه خود مورد استفاده قرار دهند و از این طریق در ارتقاء سیستم آموزش نقش بیشتری را نسبت به قبل پذیرا باشند.
حال در نظر بگیرید که دانشآموز با SRPG که هزینه بسیار کمی نیز دارد و با پوشش 80 درصدی که همراه اول دارد و خدماتی که سایر اپراتورها برای کلیه نقاط کشور ارائه میدهند بدون ترک خانه و حتی در صورت مریضی در تختخواب میتوانند امکانی را فراهم آورند که دانشآموز امتحان را بر روی موبایل خود دانلود نموده،آزمون را انجام داده و پاسخ را ارسال نماید.
بحث و نتیجهگیری طراحی و راهاندازی چنین پروژهها در آموزش و پرورش یا هر مؤسسه آموزشی دیگر میتواند در قالب مراحل زیر صورت پذیرد: 1-بررسی و تهیه یک nalP retsaM آموزشی مبتنی بر موبایل با هدف برنامهریزان مدرسه/مؤسسه 2-انتخاب یک عنوان درسی به عنوان پایلوت 3-برنامهنویسی و تهیه برنامههای لازم 4-تهیه و ایجاد فایلهای لازم جهت استفاده در برنامهها 5-اجرای پروژه پایلوت برای درس مذکور 6-بررسی نتایج درس مذکور 7-تکمیل و توسعه سیستم در حالت پیشرفته پروژه میتوان از سفارش CP telbaT های اختصاصی آموزشی پروژه را به کمال مطلوب رساند.
WWW//:ptth /moc.
WWW//:ptth /moc.
WWW//:ptth /moc."