پاییز 1397 - شماره 49 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
طراحی الگوی آموزشی مبتنی بر نظریهی بار شناختی بر اساس تحلیل محتوای کیفی و اعتباریابی درونی و بیرونی آن
نویسنده : ولایتی، الهه ؛ نیلی احمدآبادی، محمدرضا ؛ زارعی زوارکی، اسماعیل ؛ شریفی درآمدی، پرویز ؛ سعدیپور، اسماعیل ؛
(27 صفحه - از 1 تا 27 )
کلیدواژه ها: تحلیل محتوای کیفی بار شناختی اعتباریابی درونی اعتباریابی بیرونی
-
دلزدگی تحصیلی از درس مطالعات اجتماعی بر اساس ساختار کلاس، کیفیت تدریس و حمایت عاطفی معلم
نویسنده : حکمتیان، ملیحه ؛ نوشادی، ناصر ؛ نیکدل، فریبرز ؛
(23 صفحه - از 29 تا 51 )
کلیدواژه ها: کیفیت تدریس مطالعات اجتماعی ساختار کلاس حمایت عاطفی معلم دلزدگی تحصیلی
-
رابطه باورهای خودکارآمدی تحصیلی با بهزیستی تحصیلی:نقش واسطهای تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت
نویسنده : صحرایی، سهراب ؛ شکری، امید ؛ خانبانی، مهدی ؛ حکیمیراد، الهام ؛
(32 صفحه - از 53 تا 84 )
کلیدواژه ها: هیجانات پیشرفت بهزیستی تحصیلی باورهای خودکارآمدی تحصیلی مدل اثرات واسطهای
-
تحلیل محتوایی و استنادی مقالات فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی
نویسنده : علیپور، شیوا ؛ بابائی، محمدمهدی ؛ عباسی، محمد ؛ داودی، حسین ؛
(33 صفحه - از 85 تا 117 )
کلیدواژه ها: تحلیل استنادی تحلیل محتوا فصلنامه روانشناسی تربیتی
-
تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر تاخیر در رضامندی و خوشبینی تحصیلی دانشآموزان
نویسنده : نقی بیرانوند، فاطمه ؛ قدمپور، عزتاله ؛ صادقی، مسعود ؛
(19 صفحه - از 119 تا 137 )
کلیدواژه ها: خوش بینی تحصیلی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی تاخیر در رضامندی تحصیلی
-
پیشبینی انگیزه پیشرفت بر اساس سرسختی روانشناختی و حمایت اجتماعی در دختران دانشآموز
نویسنده : بهزاپور، سمانه ؛ مطهری، زهرا سادات ؛ سهرابی، فرامرز ؛
(13 صفحه - از 139 تا 151 )
کلیدواژه ها: حمایت اجتماعی انگیزه پیشرفت سرسختی روانشناختی
-
اثربخشی الگوی طراحی آموزشی چهار مولفهای برخلاقیت دانشآموزان در درس علوم تجربی
نویسنده : مرادی، رحیم ؛ دلاور، علی ؛ رسولی، بهنام ؛ صالح راد، ریحانه ؛ طاهری، زهرا ؛
(20 صفحه - از 153 تا 172 )
کلیدواژه ها: خلاقیت طراحی آموزشی علوم تجربی الگوی طراحی آموزشی چهار مولفه ای4C ID
-
پیامدهای روانشناختی-تحصیلی موسسات آموزشی کنکور: مطالعهای مبتنی بر نظریه زمینهای
نویسنده : عسگری، زهرا ؛ کارشکی، حسین ؛ مهرام، بهروز ؛
(30 صفحه - از 173 تا 202 )
کلیدواژه ها: جهتگیری موسسات پیامدهای روانشناختی تحصیلی
-
نقش سیستمهای مغزی رفتاری و تیپهای صبحی- عصری در پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
نویسنده : بشرپور، سجاد ؛ درودی، جواد ؛ محمودزاده، سپیده ؛
(18 صفحه - از 203 تا 220 )
کلیدواژه ها: پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سیستم فعالساز رفتاری شخصیتهای صبحی عصری