زمستان 1399 - شماره 58 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی - فراشناختی بر رفتارهای خودشکن آموزشی و تفکر خودارزیابانه منفی دانش آموزان دختر
نویسنده : ایرانمش، صالحه ؛ عربان، شجاع ؛ آزادی، آرزو ؛ اسکندری، ندا ؛ نادعلی نژاد، حیران ؛ شیخی، سعید ؛ نویسنده مسئول : یوسف وند، مهدی ؛
(24 صفحه - از 1 تا 24 )
کلیدواژه ها: آموزش راهبردهای شناختی – فراشناختی تفکر خودارزیابانه منفی رفتارهای خودشکن آموزشی فراشناختی
-
پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی براساس راهبردهای یادگیری و ارزش های تحصیلی با در نظر گرفتن نقش میانجی اهداف پیشرفت
نویسنده : براتی، زهرا ؛ فرزاد، ولی اله ؛ صالح صدق پور، بهرام ؛ تجلی، پریسا ؛
(22 صفحه - از 25 تا 46 )
کلیدواژه ها: ارزش های تحصیلی راهبردهای یادگیری اهداف پیشرفت خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان پرسشنامه ارزش پژوهش
-
اثربخشی آموزش بسته مداخلهای سبک زندگی بر زورگویی و تکانشگری دانشآموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر شیراز
نویسنده مسئول : کشتورز کندازی، احسان ؛ نویسنده : برزگر، مجید ؛
(24 صفحه - از 47 تا 70 )
کلیدواژه ها: تکانشگری زورگویی دوره دوم متوسطه آموزش سبک زندگی آموزش آزمون نوجوانان پژوهش شهر شیراز
-
بررسی اثربخشی آموزش عملی ریاضی در دوران پیش از دبستان بر شایستگی ریاضی و رفتارهای یادگیری کودکان
نویسنده مسئول : شیرانی بیدآبادی، ناهید ؛ نویسنده : نصر اصفهانی، احمدرضا ؛ میرشاه جعفری، ابراهیم ؛ عابدی، احمد ؛
(23 صفحه - از 71 تا 93 )
کلیدواژه ها: شایستگی ریاضی ریاضی پیش دبستان رفتارهای یادگیری کودکان آموزش آزمون دوران پیشاز دبستان
-
فراتحلیل رابطه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و راهبردهای انگیزشی با عملکرد تحصیلی
نویسنده مسئول : منظری توکلی، وحید ؛
(21 صفحه - از 95 تا 115 )
کلیدواژه ها: عملکرد تحصیلی فراتحلیل راهبردهای انگیزشی کلید واژه ها: راهبردهای یادگیری خودتنظیمی راهبردهای
-
مولفههای بازی آزاد در فرایند یاددهی- یادگیری کودکان مبتنی بر سنتز پژوهی
نویسنده مسئول : عبدالملکی، صابر ؛ نویسنده : خسروی، محبوبه ؛ قادری، مصطفی ؛ ملکی، حسن ؛
(31 صفحه - از 116 تا 146 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی کودک یاددهی-یادگیری بازی آزاد فرایند پژوهش مؤلفه
-
ارائه مدل ساختاری تأثیر ادراک دانش آموزان از محیط یادگیری روانشناختی بر رضایت تحصیلی با میانجیگری معنای شخصی
نویسنده مسئول : حسینی لرگانی، مریم ؛ نویسنده : میرعرب رضی، رضا ؛ حاجیتبار فیروزجایی، محسن ؛ طالبی، مریم ؛
(22 صفحه - از 147 تا 168 )
کلیدواژه ها: رضایت تحصیلی معنای شخصی معنی زندگی محیط یادگیری روانشناختی دانشآموزان مدرسه مدل
-
اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) بر روابط والد-فرزندی و سرسختی روانشناختی نوجوانان پسر
نویسنده : حبیبی، حسن ؛ زهراکار، کیانوش ؛ نویسنده مسئول : احمدی، صدیقه ؛
(20 صفحه - از 169 تا 188 )
کلیدواژه ها: سرسختی روانشناختی نوجوانان پسر آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد روابط والد- فرزندی نوجوانان روابط والد ACT پذیرش و تعهد
-
اثربخشی کلاس معکوس بر راهبردهای انگیزشی برای یادگیری مفاهیم فیزیک
نویسنده : میرزایی متین، خاتون ؛ صالحی، وحید ؛ میرزایی فر، داود ؛ نویسنده مسئول : مرادی مخلص، حسین ؛
(28 صفحه - از 189 تا 216 )
کلیدواژه ها: راهبردهای خودتنظیمی راهبردهای انگیزشی باورهای انگیزشی یادگیری معکوس آموزش فیزیک راهبردهای انگیزشی فیزیک کلاس درس معکوس دانشآموزان راهبردهای یادگیری خودتنظیمی روش کلاس معکوس آزمون
-
اعتباریابی الگوی مؤلفه های مؤثر بر کیفیت محیط های یادگیری
نویسنده مسئول : علی پور، نسرین ؛ نویسنده : نوروزی، داریوش ؛ نوریان، محمد ؛
(26 صفحه - از 217 تا 242 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی محیط یادگیری الگوی محیط یادگیری اعتباریابی الگوی محیط یادگیری طراحی مؤلفههای معلم دانشآموزان شاخص کلاس درس مدل طراحی محیط یادگیری
-
پیش بینی پیشرفت تحصیلی براساس هوش معنوی،امید و مسئولیت پذیری در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه
نویسنده : رحمانی دریا سری، مدینه ؛ سپهریان آذر، فیروزه ؛ نویسنده مسئول : یاوری نیا، سونیا ؛
(16 صفحه - از 243 تا 258 )
کلیدواژه ها: پیشرفت تحصیلی امید هوش معنوی مسئولیت پذیری اسنایدر همبستگی
-
بررسی میزان تاثیر آموزش مولفه های چند فرهنگی در ارتقای سواد چندفرهنگی دانش آموزان ششم ابتدایی شهر تهران
نویسنده : عاشوری، فریبا ؛ نویسنده مسئول : صادقی، علیرضا ؛
(27 صفحه - از 259 تا 285 )
کلیدواژه ها: چندفرهنگی آموزش چندفرهنگی سواد چندفرهنگی آموزش فرهنگی دانشآموزان قومی قومیت