چکیده:
پژوهشها نشان میدهد مشتریان،صفات و ویژگیهای شخصیتی گوناگونی را به محصولات نسبت میدهند.ارزیابی شخصیتی مشتریان از یک نام و نشان از یک سو و سازگاری صفات نسبت داده شده با تصورات ذهنی آنان از سوی دیگر،نقش بسزایی در موفقیت نام و نشان یک شرکت دارد.هدف اصلی این پژوهش،ارزیابی و مقایسهی جایگاه شخصیتی نام و نشان توشیبا با دیگر نام و نشانهای پرآوازه بازار محصولات الکترونیکی است.پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی و ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهای بوده است که براساس مدل جهانی خانم جنیفر آکر تدوین شده است.نتایج این پژوهش،ضمن آگاهی از وضعیت موجود و انتخاب رویکردهای مناسب بازاریابی برای آینده توشیبا نشان میدهد،عواملی همچون تبلیغات وسیع،دامنه گسترده کالایی، قدمت و تعمیم آوازه یک محصول به محصولات دیگر از مهمترین عوامل سازنده شخصیت مطلوب از نام و نشانها در بازار ایران شناخته شدهاند.
خلاصه ماشینی:
"هدف اصلی این پژوهش،ارزیابی و مقایسهی جایگاه شخصیتی نام و نشان توشیبا با دیگر نام
جلب شده است که افراد چگونه برای توصیف ایدهآل های شخصیتی خود به انتخاب از بین
مسئلهی مورد بررسی در این پژوهش اگرچه در ارتباط با نام و نشان توشیبا مطرح می
الکترونیکی برای حفظ و ارتقای جایگاه مطلوب نام و نشان خود در بازار باید
انتخاب آسانی بر روی محصول توشیبا ندارد و علاوه بر اعتبار نام و نشان به بررسی سایر
از صفاتی است که آکر در مدل خود برای بررسی شخصیت نام و نشانهای مختلف به کار
شخصیت نام و نشان به دست آمده و مورد تحلیل قرار گرفته است.
جامعهی مورد بررسی این پژوهش مشتریان و افراد آشنا با بازار صنایع الکترونیکی ایران
پرسشنامه تهیه شده در این پژوهش شامل 24 سؤال اصلی است که با توجه به متغیرهای
سابقهی ذهنی مثبت مصرفکنندهی ایرانی از نام و نشان سونی باعث شده است که این
در محصولات سامسونگ،سابقهی کمتر این نام و نشان در بازار ایران و تمرکز بیشتر
1. با توجه به بالا بودن جایگاه سونی در کلیهی ابعاد پنجگانه و تنوع محصولات این نام و
5. با توجه به نتایج این پژوهش و راهبردهای بازاریابی نام و نشانهای مورد بررسی میتوان
این نام و نشان جوان در جهان و ایران بوده است.
تأثیر نظری کلی دربارهی نام و نشان)دریافتههای این پژوهش مشهود است.
-به نظر پژوهشگران این پژوهش میتوان اثربخشی هریک از عواملی را که در قسمت نتایج به عنوان عوامل مهم در برتری برخی نام و نشانها گفته شد آزمون کرد تا برای"