چکیده:
از تکنیکهای مؤثر در عصر حاضر و در بازارهای درحال اشباع، با توجه به اهداف بازاریابی ارزشمحور، توسعة مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت در کالبد محصولات و خدمات است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر نحوة تصمیمگیری مصرفکنندگان در بازار درحال اشباع شرکتهای مواد غذایی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر روش، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعة آماری، مصرفکنندگان محصولات مواد غذایی اعم از محصولات لبنی، گوشتی و انجمادی در استان گیلان است. حجم نمونه برابر با 199 نفر است. جهت گردآوری دادهها، از پرسشنامة استاندارد و روشهای کتابخانهای و میدانی استفاده شد. برای تحلیل دادهها از آزمونهای سنجش نرمالبودن دادهها و تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری، در نرمافزارهای LISREL و SPSS استفاده شده است. نتایج بیانگر آن است که مسئولیت اجتماعی شرکت در بازارهای درحال اشباع مواد غذایی، هم مستقیم و هم با میانجیگری عامل ترفیع، بر تصمیمگیری خرید مصرفکننده تأثیرگذار است.
خلاصه ماشینی:
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر نحوة تصمیم گیری مصرف کنندگان در بازار درحال اشباع شرکت های مواد غذایی است .
در راستای تحقیقات گسترده ای که در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکت ها انجام گرفته است ، ما نیز در پاسخ به توجه فزاینده ای که به این موضوع در بعد جهانی شده است ، به بررسی تأثیر فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان با میانجیگری آمیخته ترفیع در بازار درحال اشباع شرکت های مواد غذایی لبنی، گوشتی و انجمادی در استان گیلان می پردازیم .
پژوهش حاضر به پژوهش پیرامون اثرگذاری مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان با میانجی گری متغیر ترفیع - که از مؤلفه های آمیخته بازاریابی است - می پردازد.
در راستای این پژوهش مرزهای زیر مشخص شده است : الف ) قلمرو موضوعی: به طور عام ، مباحث مربوط به مدیریت بازاریابی و به طور خاص ، مفاهیم بازار درحال اشباع ، تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان ، ترفیع و مسئولیت اجتماعی شرکت ها را شامل می شود.
Corporate social responsibility and consumers' attributions and brand evaluations in a product–harm crisis.
Does perceived consumer fit matter in corporate social responsibility issues?
Corporate social responsibility, customer satisfaction and market value.
The debate over doing good: Corporate social performance, strategic marketing levers, and firm idiosyncratic risk.
Strategy & society: the link between competitive advantage and Corporate Social Responsibility.
Understanding corporate social responsibility and product perceptions in consumer markets: A cross-cultural evaluation.
The Market for Virtue: The potential and limits of corporate social responsibility.