چکیده:
هدف: پخش شدن موسیقی مناسب با توجه به ویژگی محصولات، میتواند فروش را افزایش دهد. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر موسیقی پسزمینه بر قصد خرید مشتریان فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در شهر گرگان از طریق متغیرهای میانجی برانگیختگی، لذت و اعتماد و متغیر تعدیلکننده طبقه محصول است.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری دادهها، توصیفی ـ پیمایشی محسوب میشود. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر از مشتریان فروشگاههای افق کوروش با روش نمونهگیری در دسترس، پرسشنامه را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از نرمافزارهای SPSS و Smart PLS استفاده شده است.
یافتهها: فرضیههای مطرح شده در پژوهش همگی تأیید شدند و تأثیر معنادار موسیقی پسزمینه بر برانگیختگی، تأثیر معنادار برانگیختگی بر لذت خرید، تأثیر معنادار لذت خرید بر اعتماد، اثر معنادار اعتماد بر قصد خرید، تأثیر معنادار لذت خرید بر قصد خرید و فرضیه تعدیل شدن اثر برانگیختگی بر لذت خرید توسط طبقه محصول، به اثبات رسید.
نتیجهگیری: این پژوهش نشان داد که موسیقی با تأثیر گذاشتن بر ذهن مصرفکنندگان، بر درک آنها از محیط مؤثر بوده و باعث افزایش فروش میشود.
خلاصه ماشینی:
بررسي تأثير موسيقي پسزمينه بر قصد خريد به واسطه برانگيختگي، لذت ، اعتماد و تعديل کنندگي طبقه محصول حميده فيض آبادي کارشناس ارشد مديريت بازرگاني، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد عليآباد کتول ، ايران .
هدف از اجراي اين پژوهش ، بررسي تأثير موسيقي پس زمينه بر قصد خريد مشتريان فروشگاه هاي زنجيره اي افق کوروش در شهر گرگان از طريق متغيرهاي ميانجي برانگيختگي، لذت و اعتماد و متغير تعديل کننده طبقه محصول است .
قصد خريد٦، به احتمال اينکه مشتريان در موقعيت خريد، برند خاصي از يک طبقه محصول را خريداري کنند، اشاره دارد (ابراهيمي، علوي، پورمورديني، ١٣٩٥) و ميتواند تحت تأثير عوامل مختلفي از جمله ؛ موسيقي پس زمينه (هاينز و مانسون ٧، ٢٠١٦)، برانگيختگي ٨ و لذت ٩ (دينگ و لين ١٠، ٢٠١٢)، اعتماد١١ (هسو، چن ، کيکوچي و ماچيدا١٢، ٢٠١٧) و طبقه محصول ١٣ (کيوتز و ژنگ ١٤، ٢٠١٧)، قرار گيرد.
Arousal مطالعات محدودي در اين زمينه انجام شده است ، از اين رو هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسي تأثير موسيقي پس زمينه بر قصد خريد از طريق متغيرهاي ميانجي برانگيختگي، لذت و اعتماد و متغير تعديل کننده طبقه محصول است .
Lima, Osman, Salahuddin, Romle & Abdullah 3.
The Effect of Social Business Capabilities on Customer's Attitudes to Purchasing through Trust (Case Study: Instagram Users).
(in Persian) Investigating the Effect of Social Business Characteristics on Trust and Willingness to Partnership Seyed Mohammad Bagher Jafari *Corresponding author, Assistant Prof.
(in Persian) ------------------------------------------------------------ Journal of Business Management, 2019, Vol. 10, No. 4, pp.