چکیده:
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی ابعاد تجارت اجتماعی و تأثیر آن بر اعتماد و شناسایی عوامل تأثیرگذار بر تمایل به مشارکت در تجارت اجتماعی است.
روش: این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی بهشمار میرود و از لحاظ روش گردآوری دادهها توصیفی ـ پیمایشی، از نوع همبستگی است. دادههای تحقیق به کمک پرسشنامه الکترونیکی جمعآوریشده است. جامعه آماری پژوهش، کاربران وبسایت تیوال بودند که 210 پرسشنامه از بین این کاربران جمعآوری شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری در نرمافزار آموس انجام شده است.
یافتهها: نتایج نشان میدهد که اعتبار، کیفیت اطلاعات، امنیت تراکنش و ارتباطات که از ابعاد اصلی شکل گرفتن تجارت اجتماعی هستند، بهطور مثبت و معنادار بر اعتماد تأثیرگذارند که این اعتماد خود تحت تأثیر حمایت اجتماعی (حمایت احساسی ـ حمایت اطلاعاتی) و کیفیت وبسایت (کیفیت خدمات ـ کیفیت سیستم) بهدرستی شکل میگیرد و در نهایت اعتماد خود تأثیر مثبت و معناداری بر قصد تجارت اجتماعی و تمایل به مشارکت در آن میگذارد.
نتیجهگیری: این پژوهش نشان داد که ویژگیهای تجارت اجتماعی بر اعتماد و قصد تجارت اجتماعی تأثیر مثبتی دارد.
خلاصه ماشینی:
يافته ها: نتايج نشان ميدهد که اعتبار، کيفيت اطلاعات ، امنيت تراکنش و ارتباطات که از ابعاد اصلي شکل گرفتن تجارت اجتماعي هستند، به طور مثبت و معنادار بر اعتماد تأثيرگذارند که اين اعتماد خود تحت تأثير حمايت اجتماعي (حمايت احساسي ـ حمايت اطلاعاتي) و کيفيت وب سايت (کيفيت خدمات ـ کيفيت سيستم ) به درستي شکل ميگيرد و در نهايت اعتماد خود تأثير مثبت و معناداري بر قصد تجارت اجتماعي و تمايل به مشارکت در آن ميگذارد.
Bianchi, Andrews, Wiese, & Fazal-E-Hasan 2.
Cetină, Munthiu, & Rădulescu 7.
به همين سبب ، شرکت هاي بزرگ با تنوع و حجم زياد کالا و خدماتي که عرضه ميکنند، سهم بيشتري از بازار را به خود اختصاص ميدهند و اين موضوع بر اعتماد کاربران به وب سايت تجارت اجتماعي تأثير ميگذارد و فرضيه دوم را شکل ميدهد.
اين موضوع به شکل گرفتن فرضيه سوم منجر شد: فرضيه سوم : کيفيت اطلاعات ، بر اعتماد و ايجاد ميل به مشارکت در تجارت اجتماعي تأثير مثبت و معناداري ميگذارد.
The Effect Of Perceived Trust On Electronic Commerce: Shopping Online For Tourism Products And Services In South Korea.
Identifying the Most Important Marketing Processes in Iran Banking Industry in order to Develop a Mature Banking Marketing Model Reihaneh Bahrinejad Ph. D Candidate, Department of Business Management, Kish International Campus of Tehran University, Kish, Iran.
Therefore, this study aims at identifying Iran banking marketing processes and evaluating their importance in Iran financial industry in order to identify and prioritize the activities based on each maturity level.
(in Persian) ------------------------------------------------------------ Journal of Business Management, 2019, Vol. 10, No. 4, pp.