پاییز و زمستان 1401 - شماره 24 رتبه ب (وزارت علوم)
-
شناسایی عوامل تأثیرگذار بر روش تدریس معکوس در نظام آموزش عالی بر اساس رویکرد فراترکیب
نویسنده : عسکری، فرزانه ؛ نویسنده مسئول : دهقانی، مرضیه ؛
(27 صفحه - از 1 تا 27 )
کلیدواژه ها: نظام آموزش عالی رویکرد فراترکیب روش تدریس معکوس
-
بررسی تفاوتهای فردی دانشآموزان از منظر دلالتهای نظری در طراحی برنامهدرسی
نویسنده : اسلامیان، زهرا ؛ ایوانس، دیوید ؛ کرمی، مرتضی ؛ نویسنده مسئول : سعیدی رضوانی، محمود ؛
(24 صفحه - از 28 تا 51 )
کلیدواژه ها: تفاوتهای فردی طراحی برنامهدرسی نظریههای روانشناسی
-
تبیین ویژگیهای برنامهدرسی آموزش عالی در عصر انقلاب صنعتی چهارم
نویسنده : زرین، اعظم ؛ خسروی، محبوبه ؛ قادری، مصطفی ؛ خورسندی طاسکوه، علی ؛ نویسنده مسئول : یادگارزاده، غلامرضا ؛
(23 صفحه - از 52 تا 74 )
کلیدواژه ها: صنعت آموزش عالی تحلیل محتوای کیفی انقلاب فناورانه برنامهدرسی در عصر انقلاب صنعتی چهارم
-
رابطه اثربخشی برنامهدرسی با تواناییهای دانشجویان با نقش تعدیلگر کیفیت تجارب یادگیری
نویسنده مسئول : نوذری، قاسم ؛ نویسنده : لیاقتدار، دکتر محمد جواد ؛
(28 صفحه - از 75 تا 102 )
کلیدواژه ها: توانایی شناختی کیفیت تجارب یادگیری اثربخشی برنامهدرسی توانایی شخصی توانایی بین فردی
-
سنتزپژوهی مؤلفهها و شاخصهای توسعه حرفهای معلمان
نویسنده مسئول : طاهرپور کلانتری، مسعود ؛ نویسنده : غلام پور، میثم ؛
(19 صفحه - از 103 تا 121 )
کلیدواژه ها: معلمان سنتزپژوهی توسعه حرفهای مولفهها و شاخصها
-
تحلیل مقایسهای مفاهیم ارائه شده در کتابهای درسی ریاضی مقطع ابتدایی ایران و ژاپن
نویسنده مسئول : یافتیان، نرگس ؛ نویسنده : عباسی، فاطمه ؛
(31 صفحه - از 122 تا 152 )
کلیدواژه ها: بررسی تطبیقی کتابهای درسی ریاضی مقطع ابتدایی ایران کتابهای درسی ریاضی مقطع ابتدایی ژاپن
-
شناسایی مولفههای اثرگذار بر جهتگیری پارادایمی اعضای هیات علمی رشته مطالعات برنامهدرسی: یک مطالعه ترکیبی
نویسنده مسئول : کریمی، فاطمه ؛ نویسنده : مرزوقی، رحمت اله ؛
(20 صفحه - از 153 تا 172 )
کلیدواژه ها: پارادایم اعضای هیات علمی جهتگیری پارادایمی رشته مطالعات برنامهدرسی
-
تجارب زیسته معلمان ابتدایی از شایستگیهای دیجیتالی مورد نیاز برای دوران پساکرونا: یک مطالعه پدیدارشناسی
نویسنده : زارع شیخکلایی، سید فاطمه ؛ نویسنده مسئول : جوادی پور، محمد ؛
(29 صفحه - از 173 تا 201 )
کلیدواژه ها: پدیدارشناسی معلمان ابتدایی تجارب زیسته پساکرونا شایستگی دیجیتالی
-
فهم پدیدارشناسانه تجارب زیسته اساتید دانشگاه فرهنگیان از روشهای تدریس، آشنایی با زبان هنر، آشنایی با فناوری و آشنایی با تحلیل رفتارآموزشی فراگیران در برنامهدرسی اجرا شده رشته آموزش ابتدایی
نویسنده : سیفی، محمد ؛ فقیهی، علیرضا ؛ ناطقی، فائزه ؛ نویسنده مسئول : صیدی، مریم ؛
(22 صفحه - از 202 تا 223 )
کلیدواژه ها: پدیدارشناسی رشته آموزش ابتدایی تجارب زیسته اساتید برنامهدرسی اجرا شده اهداف قصدشدهی برنامهدرسی
-
تبیین رویکرد همافزایی در عناصر برنامهدرسی میلر با الهام از نظریه سیستمها
نویسنده مسئول : رضوانی، ابوالقاسم ؛ نویسنده : آیتی، محسن ؛ اکبری بورنگ، محمد ؛ پورشافعی، هادی ؛ شکوهی فرد، حسین ؛
(32 صفحه - از 224 تا 255 )
کلیدواژه ها: تحلیل محتوا نظریه سیستمها میلر عناصر برنامهدرسی رویکرد همافزایی
-
واکاوی انتقادی فرصتها و امکانهای تعلیموتربیت کثرتمدار در مبانی نظری آموزشوپرورش رسمی ایران
نویسنده : ایزدپناه، امین ؛
(23 صفحه - از 256 تا 278 )
کلیدواژه ها: تنوع تکثر آموزش و پرورش رسمی مبانی نظری تحول بنیادین کثرت مداری
-
جستاری نظرورزانه پیرامون اسلامیسازی برنامه درسی
نویسنده : ملکی، حسن ؛
(10 صفحه - از 279 تا 288 )
کلیدواژه ها: نیاز محتوا هدف برنامه درسی ایدئولوژیک فطرتگرایی توحیدی تربیت همه جانبه