بهار و تابستان 1399، دوره دهم - شماره 1
-
واکاوی و فهم اهم چالشها و موانع عملی پیش رو در تحقق سند تحول بنیادین با تمرکز بر زیرنظامهای اصلی آن
نویسنده مسئول : قجری، ناصر ؛ نویسنده : مزیدی، محمد ؛ شمشیری، بابک ؛
(32 صفحه - از 1 تا 32 )
کلیدواژه ها: چالشها مبانی نظری سند تحول بنیادین زیرنظامهای اصلی سند تحول راهبردی سند تحول بنیادین تحول بنیادین آموزش و پرورش آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش تحقق سند تحول بنیادین چالش تربیت نظام مبانی نظری سند تحول
-
نقش واسطهای باورهای خودکارآمدی در رابطۀ ارضای نیازهای اساسی روانشناختی و ادراک از کیفیت فضای دانشگاه با سازگاری دانشجویان با دانشگاه
نویسنده : اقدامی، زهرا ؛ نویسنده مسئول : یوسفی، فریده ؛
(26 صفحه - از 33 تا 58 )
کلیدواژه ها: باورهای خودکارآمدی سازگاری با دانشگاه نیازهای اساسی روانشناختی کیفیت فضای دانشگاه ارضای نیازهای اساسی روانشناختی دانشجویان پژوهش
-
بررسی کتاب ریاضی پایه هشتم بر اساس میزان برقراری ارتباط بین دانش رویهای و دانش مفهومی
نویسنده مسئول : یافتیان، نرگس ؛ نویسنده : ملکی، فاطمه ؛
(25 صفحه - از 59 تا 83 )
کلیدواژه ها: تحلیل محتوا دانش مفهومی کتاب ریاضی پایۀ هشتم دانش رویهای رویهای دانش کتاب تمرین آموزش
-
ارزیابی نقشها، روشها و انواع ارشادگری در برنامۀ درسی دورههای آموزشی منطقۀ ویژۀ اقتصادی بندر امام خمینی (ره)
نویسنده : پناهی، الهام ؛
(18 صفحه - از 84 تا 101 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی ارشادگری دورۀ آموزشی نقشهای ارشادگری نقش
-
برنامۀ درسی سواد حقوقی دورۀ متوسطه: یک مطالعۀ ترکیبی
نویسنده مسئول : مرزوقی، رحمت اله ؛ نویسنده : محمدزاده، کمال ؛
(28 صفحه - از 102 تا 129 )
کلیدواژه ها: آموزش برنامه درسی دوره متوسطه سواد حقوقی اجتماعی اطلاعات پژوهش
-
تحلیل محتوای کتاب فیزیک (2) رشتۀ ریاضی فیزیک از دیدگاه الگوی خلاقیت پلسک
نویسنده : پوراحسان، سودابه ؛ زندوانیان، احمد ؛ نویسنده مسئول : رحیمی، مهدی ؛
(23 صفحه - از 130 تا 152 )
کلیدواژه ها: الگوی آموزش خلاقیت پلسک کتاب فیزیک (2) تحلیل محتوا خلاقیت خلاقیت پلسک کتاب تمرین فعال
-
شناسایی ابعاد برنامه درسی مغفول بر اساس تفاوت برنامه درسی آکادمیک و برنامه درسی قصد شدۀ آموزش مفاهیم شهروندی در کتب مطالعات اجتماعی متوسطۀ دورۀ اول
نویسنده : مصطفی پور، روزیتا ؛ ملکی آوارسین، صادق ؛ طالبی، بهنام ؛ نویسنده مسئول : ادیب، یوسف ؛
(43 صفحه - از 153 تا 195 )
کلیدواژه ها: تربیت شهروندی مطالعات اجتماعی برنامه درسی مغفول متوسطه دوره اول برنامه درسی آکادمیک شهروندی آموزش برنامه درسی تربیت کتب مطالعات اجتماعی مضامین
-
رابطۀ گرایش به تفکر انتقادی و ادراک از مؤلفههای برنامۀ درسی با باورهای خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان
نویسنده مسئول : طهماسب زاده شیخلار، داود ؛ نویسنده : محمدی پویا، سهراب ؛
(28 صفحه - از 198 تا 225 )
کلیدواژه ها: آموزش دورۀ متوسطه برنامۀ درسی سواد حقوقی باورهای خودکارآمدی تحصیلی مؤلفههای مؤلفههای برنامۀ درسی گرایش به تفکر انتقادی
-
مفهومسازی ارزشیابی نظام برنامۀ درسی در دانشگاه جامع علمی-کاربردی
نویسنده مسئول : عزیزی، رحمان ؛ نویسنده : حاجی حسین نژاد، غلامرضا ؛ قادری، مصطفی ؛ علی عسگری، مجید ؛
(22 صفحه - از 226 تا 247 )
کلیدواژه ها: ارزشیابی نظام برنامۀ درسی و دانشگاه جامع علمی-کاربردی برنامۀ درسی ارزش کاربردی ارزشیابی برنامۀ درسی مصاحبه دانشگاه جامع علمی
-
الگوی برنامۀ درسی توسعۀ دانش تخصصی تقسیم کسرها مبتنی بر برنامهریزی درسی مدرسهمحور
نویسنده مسئول : دافعی، حمید ؛ نویسنده : امام جمعه، محمدرضا ؛ عصاره، علیرضا ؛ نصری، صادق ؛
(26 صفحه - از 248 تا 273 )
کلیدواژه ها: دانش محتوایی تخصصی الگوی برنامۀ درسی برنامهریزی درسی مدرسهمحور.ا دانش تقسیم کسرها طراحی معلمان برنامهریزی درسی مدرسه محور
-
ارزشیابی برنامههای درسی ضمن خدمت بر اساس اصول آندراگوژی
نویسنده مسئول : کرمی، مرتضی ؛ نویسنده : حسینی، مجتبی ؛ سادات هاشمی، فروزان ؛ پوریزدیان محمدآباد، مهدی ؛
(17 صفحه - از 274 تا 290 )
کلیدواژه ها: آموزش ضمن خدمت معلمان آندراگوژی ارزشیابی برنامۀ درسی مدل هاماند ارزشیابی آموزش پژوهش
-
اثربخشی آموزش مهارتهای خودتعیینگری بر خودنظمدهی تحصیلی و سرسختی روانشناختی دانشآموزان
نویسنده : بداقی، آرزو ؛ نویسنده مسئول : شیخ الاسلامی، راضیه ؛
(22 صفحه - از 291 تا 312 )
کلیدواژه ها: سرسختی روانشناختی برنامۀ درسی خودتعیینگری خودنظمدهی تحصیلی نظم سرسختی روانشناختی دانشآموزان آموزش مهارت دانشآموزان کنترل پژوهش