پاییز و زمستان 1390، دوره دوم - شماره 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس دوره ابتدایی کشور
نویسنده : بیرمی پور، علی ؛ شریف، مصطفی ؛ جعفری، ابراهیم ؛ مولوی، حسین ؛
(28 صفحه - از 1 تا 28 )
کلیدواژه ها: دوره ابتدایی عوامل مدیریتی ارزشیابی توصیفی عوامل مرتبط با معلم عوامل فیزیکی و روانی ارزﺷﻴﺎﺑﻲ ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ دوره اﺑﺘﺪاﻳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ و رواﻧﻲ مدارس دوره ابتدایی
-
بررسی میزان آزادی علمی استادان دانشگاه شیراز با توجه به متغیرهای جمعیت شناختی
نویسنده : دهقانی، یاسر ؛ مرزوقی، رحمت اله ؛ فقیه، نظام الدین ؛ فولاد چنگ، محبوبه ؛
(28 صفحه - از 29 تا 56 )
کلیدواژه ها: دانشگاه شیراز استادان آزادی علمی متغیرهای جمعیت شناختی آزادي ﻋﻠﻤﻲ ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎي ﺟﻤﻌﻴﺖﺷﻨﺎﺧﺘﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﺷﻴﺮاز
-
کاربست اصول و معیارهای سازمان دهی محتوای برنامه ی درسی تاریخ ایران و جهان در دوره ی متوسطه
نویسنده : شکاری، عباس ؛ خدادادی، مهدی ؛
(24 صفحه - از 57 تا 80 )
کلیدواژه ها: برنامه ریزی درسی اصول و معیارهای سازمان دهی محتوا برنامه ی درسی تاریخ توانایی ها و علایق دانش آموزان : اﺻﻮل و ﻣﻌﻴﺎرﻫﺎي ﺳﺎزﻣﺎندﻫﻲ ﻣﺤﺘﻮا ﺑﺮﻧﺎﻣﻪي درﺳﻲ ﺗﺎرﻳﺦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰي درﺳﻲ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲﻫﺎ و ﻋﻼﻳﻖ داﻧﺶآﻣﻮزان محتوای برنامهی درسی برنامهی درسی آﻣﻮزش
-
امکان سنجی اجرای برنامه ریزی درسی مدرسه محور در دبیرستان های شهر کرمانشاه
نویسنده : ادیب منش، مرزبان ؛ علی عسگری، مجید ؛ موسی پور، نعمت الله ؛
(24 صفحه - از 81 تا 104 )
کلیدواژه ها: امکان سنجی دبیران و مدیران شهر کرمانشاه دوره ی متوسطه برنامه ریزی درسی مدرسه محور اﻣﻜﺎن ﺳﻨﺠﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﻳﺰي درﺳﻲ ﻣﺪرﺳﻪ ﻣﺤﻮر دورهي ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ دﺑﻴﺮان و ﻣﻬﺎرت ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس
-
ارائه ی الگوی مطلوب طراحی برنامه ی درسی بین رشته ای کارشناسی علوم اجتماعی
نویسنده : سلیمی، جمال ؛ ملکی، حسن ؛ مهر محمدی، محمود ؛
(26 صفحه - از 105 تا 130 )
کلیدواژه ها: آموزش عالی بین رشته ای مدل برنامه ی درسی کارشناسی علوم اجتماعی آموزش عالي : ﻣﺪل ﺑﺮﻧﺎﻣﻪي درﺳﻲ ﺑﻴﻦ رﺷﺘﻪاي ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ برنامهی درسی علوم اجتماعی رویﻛﺮد اراﻳﻪ طراحی برنامهی درسی روش ﺷﻨﺎﺳﻲ
-
تحلیلی بر وضعیت موجود طراحی برنامه ی درسی تربیت اجتماعی دوره ی راهنمایی بر مبنای تحلیل محتوای کتاب های درسی و اسناد مرتبط برنامه ی درسی
نویسنده : دهقانی، مرضیه ؛ امین خندقی، مقصود ؛
(46 صفحه - از 131 تا 176 )
کلیدواژه ها: تحلیل محتوا طراحی برنامه ی درسی برنامه ی درسی تربیت اجتماعی دوره ی راهنمایی طرح کلیات نظام آموزش و پرورش ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺤﺘﻮا : ﻃﺮاﺣﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪي درﺳﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪي درﺳﻲِ ﺗﺮﺑﻴﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ دورهي راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻃﺮح ﻛﻠﻴﺎت ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش آﻣﻮزش ﻧﻈﺎم آﻣﻮزش و ﭘﺮورش برنامهی درسی تربیت اجتماعی رویﻛﺮد
-
تأثیر یادگیری موقعیتی تلفیقی بر انگیزش تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان دانشجویان
نویسنده : نعیمی حسینی، فخرالزمان ؛ زارع، حسین ؛ هرمزی، محمود ؛ شقاقی، فرهاد ؛
(23 صفحه - از 177 تا 199 )
کلیدواژه ها: پیشرفت تحصیلی اضطراب امتحان یادگیری موقعیتی انگیزش تحصیلی یادگیری تلفیقی : ﻳ ﺎدﮔﻴﺮي ﺗﻠﻔﻴﻘ ﻲ، ﻳ ﺎدﮔﻴﺮي ﻣ ﻮﻗﻌﻴﺘﻲ، اﻧﮕﻴ ﺰش ﺗﺤﺼ ﻴﻠﻲ، ﭘﻴﺸ ﺮﻓﺖ اﺿﻄﺮاب آﻣﻮزش