بهار و تابستان 1400، دوره یازدهم - شماره 1 رتبه ب (وزارت علوم)
-
شناسایی مزایا و معایب رویکردهای فردی و گروهی در راهنمایی پایاننامههای دکتری و مقایسه آن بین گروههای آموزشی علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه
نویسنده : خیرالهی، آسیه ؛ جعفری، سید ابراهیم ؛ نویسنده مسئول : نصراصفهانی، احمدرضا ؛
(23 صفحه - از 1 تا 23 )
کلیدواژه ها: مزایا و معایب رویکردهای فردی رویکردهای گروهی پایاننامه دکتری دانشجویان پژوهش پایاننامه فنی
-
رابطة برنامه درسی پنهان با هیجانهای تحصیلی، سرزندگی تحصیلی و بهزیستی تحصیلی در بین دانشجویان رشتههای علوم پایه و علوم انسانی دانشگاه تبریز
نویسنده مسئول : طهماسب زاده شیخلار، داود ؛ نویسنده : عظیمی آقبلاغ، احد ؛ قادری، سیامند ؛ سید نظرلو، سید طاهر ؛
(32 صفحه - از 24 تا 55 )
کلیدواژه ها: هیجانهای تحصیلی بهزیستی تحصیلی برنامه درسی پنهان سرزندگی تحصیلی هیجان دانشجویان مؤلفههای برنامه درسی پنهان پژوهش مؤلفههای آموزش
-
طراحی الگوی زیباییشناسی فیزیکی در فضاهای آموزشی و تبیین مدل خلاقیت دانشآموزان مقطع ابتدایی: مطالعهای ترکیبی
نویسنده مسئول : البرزی، محبوبه ؛ نویسنده : موسوی زاده، سیده محدثه ؛ خوشبخت، فریبا ؛
(21 صفحه - از 56 تا 76 )
کلیدواژه ها: خلاقیت زیباییشناسی دوره ابتدایی فضای آموزشی فیزیکی دانشآموزان طراحی پژوهش مدرسه کلاس
-
برنامه درسی مبتنی بر اخلاق مراقبت: تداوم نقش مادرانه در دورۀ ابتدایی
نویسنده : تجری، طیبه ؛
(28 صفحه - از 77 تا 104 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی دوره ابتدایی اخلاق مراقبت نقش مادرانه مادر معلم زنان کودکان نقش مادری آموزش پژوهش تربیت
-
تحلیل محتوای تفکر فلسفی در سیستم آموزش عمومی جمهوری اسلامی ایران
نویسنده مسئول : عابدینی بلترک، میمنت ؛ نویسنده : صفار حیدری، حجت ؛
(28 صفحه - از 105 تا 132 )
کلیدواژه ها: انعطافپذیری جامعیت تفکر فلسفی تعمق فکر مؤلفه آموزش کتاب ذهنیت فلسفی پژوهش
-
شناسایی مؤلفههای آموزش اخلاق و میزان توجه به آن در مدارس ابتدایی
نویسنده : یوسفی، فاطمه ؛ صفایی مقدم، مسعود ؛ نویسنده مسئول : پارسا، عبدالله ؛
(24 صفحه - از 133 تا 156 )
کلیدواژه ها: کرامت انسانی مدارس ابتدایی آموزش اخلاق شجاعت اخلاقی اهداف اجتماعی اخلاق مضامین مؤلفههای معلمان مصاحبه
-
ارزیابی تطبیقی سطح استدلال هندسی دختران و پسران پایۀ نهم بر اساس نظریۀ فنهیلی
نویسنده مسئول : یافتیان، نرگس ؛ نویسنده : گرجیپورشوبی، فرشید ؛
(21 صفحه - از 157 تا 177 )
کلیدواژه ها: هندسه سطوح تفکر فنهیلی پایۀ نهم فن هیلی دانشآموزان دانشآموزان پایۀ نهم
-
رابطۀ ذهنآگاهی با رفتار غیرمولد تحصیلی: نقش واسطهای خودپنداشت تحصیلی
نویسنده مسئول : شکوهی، محمدجعفر ؛ نویسنده : امیریانزاده، مژگان ؛ کشتورز کندازی، احسان ؛
(31 صفحه - از 178 تا 208 )
کلیدواژه ها: دانشآموزان ذهنآگاهی رفتار غیرمولد تحصیلی خودپنداشت تحصیلی پژوهش مقیاس
-
اثربخشی برنامه آموزشی مسئولیتپذیری تحصیلی بر سرزندگیتحصیلی دانشآموزان
نویسنده : کهزادی، محمد ؛ احمدیان، حمزه ؛ جدیدی، هوشنگ ؛ نویسنده مسئول : یاراحمدی، یحیی ؛
(24 صفحه - از 209 تا 232 )
کلیدواژه ها: سرزندگی تحصیلی مسئولیتپذیری تحصیلی برنامة آموزشی دانشآموزان سنندج پژوهش آزمون
-
شناسایی و اعتبارسنجی فرایندها و بروندادهای برنامه درسی تفکر و سواد رسانهای از دیدگاه دبیران و دانشآموزان شهر اصفهان
نویسنده : رضازاده، شکوفه سادات ؛ لیاقتدار، محمد جواد ؛ چشمه سهرابی، مظفر ؛ نویسنده مسئول : نیلی، محمدرضا ؛
(31 صفحه - از 233 تا 263 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی فرایندها درس تفکر و سواد رسانهای بروندادهای برنامه درسی رسانهای دبیران اطلاعات دانشآموزان پژوهش مصاحبه
-
تحلیل پدیدارشناسانه معلمان ابتدایی (دانشجویان ارشد برنامه درسی) از کاربرد رویکرد تلفیقی در تدریس
نویسنده مسئول : احمدی، پروین ؛ نویسنده : رجبی هرسینی، مریم ؛ محسنی، هدی سادات ؛
(22 صفحه - از 264 تا 285 )
کلیدواژه ها: پدیدارشناسی دوره ابتدایی تجربه زیسته فرایند یاددهی- یادگیری برنامه درسی تلفیقی (درهمتنیده یکپارچه) معلمان برنامه درسی تلفیقی تدریس رویکرد تلفیقی پژوهش دانشآموزان آموزش مصاحبه
-
تأثیر آموزش مبتنی بر ایفای نقش بر اشتیاق به برقراری ارتباط و عملکرد تحصیلی در درس جامعهشناسی
نویسنده مسئول : منصوری، سیروس ؛ نویسنده : قاسمیان، امیر عباس ؛
(25 صفحه - از 287 تا 311 )
کلیدواژه ها: عملکرد تحصیلی ایفای نقش دانشآموزان متوسطه اشتیاق به ارتباط