چکیده:
به منظور شناسایی موضوعات تکراری و ارزیابی وضعیت مؤلفههای روششناسی، در این مطالعه دویستوچهار پایاننامۀ دفاعشده در گرایش بازاریابی، طی سالهای 1389-1384 در چهار دانشگاه شهید بهشتی، تهران، تربیت مدرس و علامه طباطبایی مورد بررسی قرار گرفت. درنتیجۀ تحلیل محتوایی، مشخص شد که موضوعات رفتار مصرفکننده (54 مورد)، آمیختۀ محصول (35 مورد)، تجارت الکترونیکی (26 مورد)، آمیختۀ ترفیع (15 مورد) و مدیریت ارتباط با مشتری (11 مورد)، پرتکرارترین موضوعات پایاننامههای بازاریابی هستند. تحلیل تناظر ساده نشان داد که دانشگاه شهید بهشتی با موضوعات بازاریابی خردهفروشی، دانشگاه علامه طباطبایی با بازاریابی الکترونیکی و خدمات، و دانشگاه تربیت مدرس با بازاریابی کالا بیشترین نزدیکی را دارند. دانشگاه تهران با موضوع خاصی پیوند معنادار نداشت. تحلیل فراروش پایاننامهها، حاکی از غلبۀ روشهای پیمایشی، ابزار پرسشنامه، روشهای نمونهگیری احتمالی، روش روایی محتوا، روش ضریب آلفای کرونباخ، حجم نمونه تا 300 نفر، روش آماری آزمون میانگین، پژوهش قطعی، تکرار و بسط الگو و طرح بین بخشی تکمقطعی در مؤلفههای روششناسی است.
خلاصه ماشینی:
"جامعـة آماری این پژوهش ، کلیة پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد بازاریابی در چهار دانشگاه شـهید بهشتی ، تهران ، تربیت مدرس و علامـه طباطبـایی اسـت کـه بـین سـال هـای ١٣٨٤ تـا ١٣٨٩ انجام گرفته و در کتابخانة دانشکدة مربوطه وجود داشته است .
چارچوب تحلیل فرا روش پایان نامه های بازاریابی عنصر سطوح عنصر سطوح نوع مدل مورداستفاده تکرار، بسط ، خلق روش تعیین حجم نمونه فرمولی ، جدولی ، الگوبرداری ، الزامات آماری طرح داده ها طولی (سری زمانی ، داده هایتابلویی )، بین بخشی (تک مقطعی ، چند مقطعی ) حجم نمونه کمتر از ١٠٠، ١٠١ تا ٢٠٠، ٢٠١ تا ٣٠٠، ٣٠١ تا ٤٠٠، بیشتر از ٤٠٠ محیط تحلیل کتابخانه ، آزمایشگاه ،میدانی ،شبیه سازی ابزار گردآوریداده ها پرسش نامه ، مصاحبه ، مشاهده ، اسناد و مدارک فرضیه قطعی ، اکتشافی ، ترکیبی روش تعیین روایی ابزار شکلی / صوری ، محتوایی ، سازه ، پیش بینی نمونه گیری سرشماری ، نمونه گیری روش تعیین پایایی ابزار آلفای کرونباخ ، دونیم سازی ، تکرار، آزمون همسان ، کودر ـ ریچاردسون روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس ، سهمیه ای ، قضاوتی ، گلوله برفی آزمون آماری آزمون میانگین ، همبستگی ، رگرسیون ، تحلیل مسیر، معادلات ساختاری ، فریدمن ، تحلیل عاملی روش نمونه گیریاحتمالی تصادفی ساده ، تصادفی نظام مند، طبقه ای ، خوشه ای تعداد منابع تعداد منابع فارسی ، تعداد منابع انگلیسی تحلیل داده ها نمونه از میان کل پایان نامه هـای موجـود در کتابخانـة دانشـکده هـای مـورد بررسـی ، درمجمـوع ٢٠٤ پایان نامه با موضوعات بازاریابی شناسایی شدند."