چکیده:
تفكر بازاريابي بايد به سمت چشم اندازهاي جديد بازاريابي حركت كند و امروزه اين نياز به شدت احساس مي شود. شواهد زيادي نشان مي دهند بازاريابي بايد چندكاركردي و ميان رشته اي شود. از اين رو، بايد بيش از گذشته بر نيروي انساني و ساختارهاي چابك و توانمند، شبكه ها و اتحادهاي راهبردي تمركز شود. پژوهش حاضر داراي طرح تحقيق توصيفي- همبستگي است كه از نظر هدف در دسته تحقيقات كاربردي قرار مي گيرد. جامعه آماري اين پژوهش تمام كاركنان مراكز آموزشي خصوصي در سطح شهر شيراز بودند و اعضاي نمونه از طريق روش نمونه گيري دردسترس انتخاب شدند. داده ها از طريق توزيع پرسشنامه جمع آوري شد كه پايايي آن بيشتر از 0/7 بود. درمجموع، 207 پرسشنامه كامل و قابل استفاده جمع آوري شد. به طوركلي، مدل مفهومي تحقيق شامل هشت متغير مكنون و هفت فرضيه است. نتايج نشان دادند صرف نظر از ارزش آفريني، ساير ابعاد اثر معنادار بر چابكي سازماني دارند.
خلاصه ماشینی:
"کاربرد ابعاد بازاریابی کارآفرینانه در سطوح سه گانه در سطح فرهنگ در سطح راهبرد فلسفۀشناسـایی مسـتمر وتمرکـــز راهبـــردی بـــر مصـرانۀ فرصـت هـا بـدون محصـــولات و بازارهـــای درنظرگـرفتن منـابع تحـت جدیــد و براســاس افــق کنترل گستردة فرصت ها عملگرایـی ، سـازمان ماننـدعامــل تغییــر، بــازتعریف فعالیـــت هـــای صـــنعت ، به چالش کشیدن فرضیه ها تعریف جایگاه هـای جدیـد بــازار، رهبــری مشــتری و بازار فلسفۀارائۀراه حل جدیـد وبازتعریف مستمر محصول و متفاوت ، هدایت مشـتریان ، بازار، راهبرد مدیریت سـبد بنگــاه بــه عنــوان کارخانــۀ نوآوری ها نــوآوری ، روحیــۀ ناراضــی سالم تقویــت اشــتیاق مشــتری ،بازاریـاب ماننـد کـارگزاری برای مشتریان تعامــل مشــتری محــور و راهبــــردی ، مشــــارکت مشتریان در برنامه ریـزی و فعالیت های بنگاه ابتکــار در انجــام دادن کــار اهــــــــرم کــــــــردن زیــاد بــا فعــالیتی انــدک ، تصمیم گیری های راهبردی بازاریـاب بـه عنـوان نـاجی با درنظرگرفتن فراینـدهای موفقیـــت بـــرای ایجـــاد اصــلی ، بــرون ســپاری و شبکه ای از صلاحیت هـای اتحادهای راهبردی غیرقابل تقلید سطحی از آسـودگی بـرایروبه روشـدن بـا تغییرهـای تصادفی و ابهام ریســک مــدیریت شــده از طریق نـوآوری و یـادگیری سازمانی سریع مراقبــت درجســت وجــوی راهبردهای مبتنی بـر ارزش منابع جدید ارزش بـه طـور براساس تعلق مشتریان فراگیر در بنگاه سطح کاربرد در سطح تاکتیک ها ابعاد اطلاعات فـوری و پـیش دسـتانه بـــــرای یـــــافتن فرصـــــت فرصت گرایی شناســـایی نشـــده ، روش هـــای جــایگزین بــرای شناســایی نیــاز برآورده نشـده ، یـادگیری سـریع و بازتعریف فرصت ها انتقال سریع محصول بـه بـازار و پیش دست بودن توســعۀ تکنیــک هــای بازاریــابی ، استفاده از تاکتیک های پـارتیزانی و ویروسی مشــارکت فعالانــۀ بازاریــابی در تـــیم هـــای توســـعۀ نـــوآوری ، تمرکز بر نوآوری رویکردهای نوآورانـه بـه توسـعۀ محصول و خدمت جدید سفارش پذیری ،بخش بندی کـردن مشتری گرایی بازارهـــای شناســـایی نشـــده و تاکتیک هـای مـدیریت ارتباطـات خلاقانه اســتخراج منــابع و مهــارت هــای اهرم کردن منابع کمتراســتفاده شــده ، روش هــای نوآورانه برای مقاطعه کاری ، تهاتر، اشــــتراک ، قــــرض ، اجــــاره و برون سپاری ابتکــار در کــاهش ریســک هــا از مدیریت ریسک طریق ایجاد اتحادها، آزمون بازار، پژوهش های مصرف کننده اســتخراج مســتمر منــابع جدیــد ارزش آفرینی ارزش مشـــتری در هرکـــدام از عناصر آمیختۀ بازاریابی منبع : موریس و همکاران (٢٠٠٢: ١٠) چابکی سازمانی : تعریف و رویکردها تغییرهای سریع محیط فعالیت سازمان های کنونی ، آنها را ملزم می کند تا راهبردهای انطباق پـذیر داشته باشند."