چکیده:
هدف: اشتغالزایی برای بانوان با استفاده از قابلیتهای موجود در شبکههای اجتماعی، راهحلی برای جوامعی است که سرانه اشتغال کمی برای بانوان دارند. با توجه به شیوههای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فارغ از برخی محدودیتهای دنیای واقعی جامعه ایران، شرایطی برای مشارکت بانوان در حوزههایی از صنایع خلاق (تولید محتوا بهمنظور بازاریابی در شبکههای اجتماعی)، فراهم شده است. با توسعه شبکههای اجتماعی (بهویژه اینستاگرام) در ایران، صفحههای متنوعی با هدف بازاریابی و درآمدزایی در حوزه نیازهای بانوان (آرایش و لوازم آن، فرزندداری، ورزش و تناسب اندام و...) بهوجود آمده است. هدف از این پژوهش شناسایی نظام بازاریابی با استفاده از محتوای زنانه در شبکههای اجتماعی، بهویژه اینستاگرام بوده است.
روش: این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون اجرا شده است. در این تحقیق 30 نمونه از فایلهای صوتی و تصویری از سه صفحه موفق در اینستاگرام انتخاب و پیادهسازی شده و با استفاده از روش تحلیل مضمون طی چند مرحله کدگذاری، تحلیل شدند.
یافتهها: با تمرکز بر مفاهیمی چون صنایع خلاق، بازاریابی خلاق و بازاریابی محتوا، عناصر ویژه این حوزه در زمینه بازاریابی محتوای زنانه در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایران شناسایی شد.
نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد تمهایی همچون ارتباط دوسویه، صمیمیت، ایجاد همذاتپنداری، استفاده از اعضای خانواده در تولید محتوا، شفافیت در توصیف نظام پخش محصولات، هویتدهی به سایر اعضای گروه و.... از جمله ویژگیهای نظام بازاریابی محتوای زنانه در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.
خلاصه ماشینی:
با توجه به شيوه هاي بازاريابي در شبکه هاي اجتماعي ، فارغ از برخي محدوديت هاي دنياي واقعي جامعه ايران ، شرايطي براي مشارکت بانوان در حوزه هايي از صنايع خلاق (توليد محتوا به منظور بازاريابي در شبکه هاي اجتماعي )، فراهم شده است .
همچنين ظهور شبکه هاي اجتماعي باعث شده براي تبليغات آنلاين و سريع بستر مناسبي ايجاد شود که اين مهم خود از قدرت عرضه کنندگان رسانه هاي سنتي مي کاهد و قدرت را به خلق کنندگان محتوا مي دهد (لوگماير و دال زوتو، ١٣٩٧).
Eastin, Daugherty, & Burns 5.
بازاريابي محتواي زنانه در شبکه هاي اجتماعي داراي چه ويژگي هايي است ؟ استفاده از چه تاکتيک هايي در توليد محتوا عامل رونق بازار اين کسب وکارها است ؟ ويژگي هاي ارتباط ايجادشده ميان مدير صفحه با کاربران چيست ؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1.
Voice روش شناسي پژوهش براي رسيدن به پاسخ پرسش هاي بالا و اهداف اين پژوهش از رويکرد کيفي و روش تحليل مضمون روي سي فايل صوتي و تصويري که بين مدير و کاربران صفحات تبادل شده ، استفاده مي کنيم .
پاسخ پرسش نخست : بازاريابي محتواي زنانه در شبکه هاي اجتماعي داراي چه ويژگي هايي است ؟ پاسخ به اين پرسش در قالب ارائه نتايج تحليل داده هاي حاصل از پياده سازي سي فايل صوتي و تصويري از اين سه صفحه به صورت جدول ذيل آورده شده است .
Investigating marketing managers' perspectives on social media in Chile.