خلاصه ماشینی:
"در نیمهء دوم دههء 0591،رسانههای اطلاعاتی سمعی و بصری-رادیو و تلویزیون-عقبماندگی خود را(از نظر کمی)نسبت به مجموع تیراژ نشریههای روزانه جبران کردند و از آنها نیز فراتر رفتند.
در سال 7591،بیش از 052 میلیون گیرندهء رادیو و تعداد زیادی گیرندهء تلویزیون در جهان وجود داشت،در حالی که تیراژ تمامی نشریههای روزانه،522 میلیون بود.
در دورهء پیشرفت بسیار سریع رادیو و سپس تلویزیون،نوع نشریههای روزانه و تیراژ آنها نیز در سراسر دنیا روبه افزایش بود.
اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که حتی پیش از آنکه تلویزیون به صورت رقیبی سرسخت درآید،نوع و تیراژ مطبوعات در کشورهای پیشرفتهء صنعتی رو به کاهش بود.
بدین معنی که هدف روزنامهها و مجلات به طور روزافزون،جلب نظر گروههای حرفهای خاص با علایقی خاص بوده است و این در حالی است که برنامههای خبری و اطلاعاتی رادیو و تلویزیون تودهء وسیعی از مردم را مخاطب قرار میدهند."