چکیده:
توسعه وسایل ارتباط جمعی و تکنولوژیهای پیشرفته ارتباطی،نباید از اهمیتی که وسایل ارتباط سنتی و دارا هستند بکاهد.بهطور قطع در موقعیتهای متعدد بین وسایل ارتباطی نوین و وسایل ارتباط سنتی، همبستگیهایی وجود دارد. آمیختهسازی این دوگونه وسایل ارتباطی که عناصر آنها مکمل یکدیگرند و بررسی نقاط قوت و ضفع و کاربردهای آنان میتواند منجر به نتایج جالبی گردد.در این خصوص برای نقاط اشتراکو افتراق،ویژگیها،نقش و کارکردهای وسایل ارتباطی نوین و وسایل ارتباطی سنتی میتواند برای دستاندرکاران،پژوهشگران و متخصصان امور رسانهای جالب توجه باشد.
خلاصه ماشینی:
"از جمله مواردی که با رشد تکنولوژیهای نوین و در عصر «بزرگراههای اطلاعاتی و ارتباطی»و با توجه به نقشها و کارکردهای رسانههای جمعی ستنی میتوان به عنوان مثال به آن اشاره کرد،یکی محدودیت جغرافیایی است که در رسانههای ستنی بیشترین نمود را دارد زیرا،رسانههای سنتی خود را فقط با بازارهای جغرافیایی یا مخاطبان منقطهای خاص تطبیق میدهند و یک بازار اختصاصی را برای مصرفکنندگان خود در هر منطقه بوجود میآورند،در حالی که رسانههایجدید مرزهای جغرافیایی را از بین میبرند و نیازها و خواسهای مصرفکنندگان را بدون در نظر گرفتن محل زندگی آنها برآورده میسازند.
از دیگر مواردی که تفاوت کارکرد رسانههای ستنی و جدید را آشکار میسازد منابع مالی این نوع رسانه است زیرا رسانههای ستنی برای رسیدن به درآمد بیشتر نیاز به مخاطبان بیشتری دارند و برای این کار فقط متکی به آگهیهای تبلیغاتی هستند،اما رسانههای نوین،به جز درآمدی که از طریق آگهی کسب میکنند،ابزارهای تأمین مالی دیگری برای رسیدن به درآمد فراوانتر دارند."