خلاصه ماشینی:
معنای ذاتی واحدی در فرآوردههای فرهنگی و رسانهای در مرحله تولید تعبیه نشده است و در همین بازخوانیها و معناسازیهاست که عنصر مقاومت در مقابل فرهنگ مسلط نمایان میشود.
اثرات تجاری شدن و صنعتی شدن بر روی فرهنگ عامه و مطبوعات عامهپسند چیست؟آیا پیدایش فرهنگ و رسانهها در اشکال کالایی به این معنی است که معیار سودمندی و قابلیت عرضه در بازار بر معیارهای کیفیت،دقت و چالشهای فکری پیشی میگیرد؟فروش براساس معیارهای بازاریابی و سوددهی به پیروزی کدامیک منجر میشود؟ تجارت یا کیفیت؟3.
یعنی هدف آن وادار کردن مردم به پذیرش و پیروی از عقاید و ارزشهایی است که ادامه تسلط کسانی را که در موقعیتهای برتری قرار دارند و در نتیجه روی آنها اعمال نفوذ میکنند،تضمین میکند؟یا اینکه به شورش و ضدیت با نظم اجتماعی حاکم مربوط است؟و یا اینکه تدریجا،زیرکانه و غیر مستقیم مقاومت در برابر صاحبان قدرت و واژگونی الگوهای مسلط فکری و رفتاری را توصیه میکند؟4.