خلاصه ماشینی:
"برای تبیین این ادعا،شمارهء مخصوص نوروز سه مجلهء فیلم، گزارش فیلم و فرهنگ سینما را در وجوهی با هم مقایسه میکنیم: 1-اخبار و رویدادهای سینمای ایران در هر سه مجله شبیه به هم است.
9-از تبلیغات هنری و غیر هنری،صفحهء عنوان،فرم اشتراک، تبلیغ مطالب،شمارههای آینده-که اخیرا(به تقلید از سینماها)رواج یافته است و صفحات خارجی(مجلهء فیلم)هم باید گذشت، چون جزو استخوانبندی مجله برای رقابت به شمار نمیآید.
برای غلبه بر این مشکل چند راهحل به نظر میآید: 1)جدا کردن محدودهء مخاطبان به عنوان نمونه یکی از مجلات میتواند بیشتر به دستاندرکاران و متخصصان سینما توجه داشته باشد،دیگری به مخاطبان تحصیلکردهتر و دیگری به مخاطب عام،و بر همین اساس تیراژ خود را تنظیم کند.
ولی این نکته مسلم است که خوانندگان مطالب سینمایی فعلا محدود هستند و تکرار مطالب به افت تیراژ هر سه منجر میشود،مگر اینکه هر یک با پا گذاشتن به قلمروهای تازه و کار بیشتر،مخاطبان خود را نیز افزایش دهند."