چکیده:
مقاله به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه سیاستهای غرب تحت تأثیر روابط عمومی قرار گرفتهاند.در این مقاله اشاره میشود که به دلیل تبدیل شدن سیاستها به فعالیتهای تلویزیونی(این پدیده نخستین بار در آمریکا اتفاق افتاد و سپس در سایر کشورهای غربی گسترش یافت)سیاستمداران بهطور فزایندهای به بازیگران تلویزیونی تبدیل شدند.این امر باعث پیدایش صنعتی جدید،که اهالی ارتباطات آن را"صنعت چرخش افکار"نامیدند، صنعتی که متخصصین آن،نمایشها و رویدادهای تلویزیونی را در جهت هدایت افکار عمومی مدیریت میکنند. این مقاله با تشریح چگونگی ظهور متخصصان چرخش افکار آغاز میشود.همچنین این مقاله به بررسی اتفاقات ویژهای که در مسیر رشد"سیاستهای روابط عمومی سازی شده"افتاده است،میپردازد.اتفاقاتی چون ریاست جمهوری کندی،نیکسون،ریگان و کلینتون در آمریکا و به همان ترتیب،نخستوزیری تاچر و تونی بلر در انگلستان.سپس مسیری که متخصصان چرخش افکار از آن طریق باعث تغییر فرایند سیاسی شدهاند،مورد بحث قرار میگیرد.مقاله همچنین به این موضوع میپردازد که متخصصان چرخش افکار چگونه عمل و از چه ابزاری استفاده میکنند.
خلاصه ماشینی:
"مقاله به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه سیاستهای غرب تحت تأثیر روابط عمومی قرار گرفتهاند.
فریبهای بصری سینمایی اختصاص داده است که روابط عمومیها از آنها برای برانگیختن و تشدید احساسات بینندگان استفاده میکنند.
دوران ریاست جمهوری نیکسون(47-8691)برای تکامل متخصصان چرخش افکار مهم بود،متخصصانی که سرانجام به خاطر داشتن هنر عوام فریبی از
صنعت چرخش افکار/روابط عمومی با هزینه روزنامهنگاران رشد کرده است(چونکه
روابط عمومی شدن در آنجا بررسی میشود و فرض بر این است که تغییرات در دیگر
اگرچه سیاستهای روابط عمومی شده در آمریکا متولد شدند،اما این پدیده دیگر پدیدهای
چرخش افکار تلویزیونی بود،اما با برخی ماشینهای روابط عمومی امروزی که زبان چرب و
گروه روابط عمومی وی برای نوشتن تکیه کلامهای سیاسی مردم پسند خوب تلاش بسیاری
این موضوع را بیشتر آشکار ساخت که تا چه حد روابط عمومی سیاسی آمریکا تخصصی
شده تا متخصصان چرخش افکار برای همهء افراد و نزاعهای سیاسی کار کنند.
روابط عمومی سیاسی حرفهای میشود،متخصصان چرخش افکار بهطور روزافزونی گروههای
چرخش افکار در قلب سیاستهای روابط عمومیسازی شده قرار دارد.
تعداد روزنامهنگاران در مقایسه با متخصصان چرخش افکار و روابط عمومیها شده است.
بنابراین یک مشخصهء اصلی از چرخش افکار پیبردن به این نکته است که چگونه رسانهها
اما سایر روشهایی که متخصصان چرخش افکار برای استفاده از رسانهها به کار میگیرند
تلاش جهت هدایت رأیدهندگان برای رأی دلخواه متخصص روابط عمومی سیاسی.
همچنین مشاهده شده است که متخصصان روابط عمومی سیاسی با
همهء متخصصان چرخش افکار مجموعهای از روشها را برای تمرکز مجدد دوربینهای تلویزیونی بر موضوعات جدید بیاهمیت به کار"