خلاصه ماشینی:
در روابط بین الملل هم دولتها به جای استفاده از روش وعده و وعید به دولتها،همین رویه را نسبت به ملتهها به کار میبرند،در نتیجه شکل دادن به افکار عمومی در یک کشور خاص از طریق رسانههای فرامرزی یکی از مهمترین ابزارهای سیاست خارجی و استفاده از بازیگران و تشکیلات غیر دولتی صورت میگیرد.
از آنجا که رسانههای فرامرزی به دنبال تأثیر بر گروههای مؤثر اجتماعی هستند نخبگان علی و اقتصادی که به عنوان رهبران افکار عمومی در خانواده یا همکاران مطرح هستند مورد توجه ویژه قرار میگیرند و برآوردن نیازهای اطلاعاتی و جلبنظر آنان در دستور کار این رسانهها قرار میگیرد.
درصورتیکه رسانههای داخلی نیازهای اطلاعاتی و کنجکاویهای خبری مخاطبان خود را برآورده نسازند تأثیرپذیری مردم از رسانههای خارجی امری طبیعی است.
توجه عمیق به ارزشهای خبری در هنگام گزینش خبر،تلاش برای جمعآوری مستقیم اخبار داخلی،توجه ویژه به نقش کارگردان هنری و تولیدی تلقی شدن بخش خبر،رعایت اصول بیطرفی و عینیت از اصولی است که مخاطبان را به رسانههای داخلی جلب میکند.