خلاصه ماشینی:
حال اگر تمامی مطالب تحریری مندرج در روزنامههای مورد بررسی را معادل 001 فرض کنیم،روزنامه رسالت بیشترین سهم مطالب تحریری پیرامون انتخابات ریاست جمهوری را (به تصویر صفحه مراجعه شود) به خود اختصاص میدهد(62/17 درصد از کل مطالب تحریری مربوط به انتخابات ریاست جمهوری)و پس از آن به ترتیب روزنامههای سلام(32/93 درصد)،اطلاعات (9/26 درصد)،کیهان(9/92 درصد)، جمهوری اسلامی(6/39 درصد)،اخبار (6/87 درصد)،ابرار(5/14 درصد،،ایران (4/72 درصد)،همشهری(3/09 درصد)و کار و کارگر(3/07 درصد)قرار دارند(جدول شماره 1) اگر مطالب تحریری مندرج در روزنامهها را از نظر سبک نگارش به خبر،گزارش،مصاحبه، یادداشت و سرمقاله،طنز و کاریکاتور و ارتباطات مردم از طریق نامه و تلفن تقسیم کنیم،نتایج این تحقیق نشان میدهد که 33/22 درصد مطالب مربوط به انتخابات ریاست جمهوری به شکل خبر،7/95 درصد به شکل گزارش،6/77 درصد به صورت مصاحبه،4/63 درصد یادداشت و سرمقاله، 2/36 درصد مقاله،1/66 درصد ارتباطات مردم از طریق نامه و تلفن و 0/62 درصد به صورت طنز و کاریکاتور تحریر شده است.
(جدول شماره 3) روزنامههای سلام 59/06 درصد، همشهری 06/55 درصد،کار و کارگر 04/45 درصد،اطلاعات 73/22 درصد،ایران 52/77 درصد،اخبار 41/83 درصد،جمهوری اسلامی 31/55 درصد و کیهان 0/29 درصد از کل مطالبی که در مورد چهار نامزد *34/25% از کل مطالب مربوط به انتخابات ریاست جمهوری مندرج در روزنامهها به چاپ آگهیهای انتخاباتی اختصاص داده شده است.
آقای زوارهای 0 درصد؛ (جدول شماره 7) فرضیه 5:آیا بین مقدار پیامهای تلفنی مثبت در مورد نامزدها و تعداد آرایی که نامزدها کسب کردهاند،رابطه و همبستگی وجود دارد؟ با محاسبه ضریب همبستگی پیرسون بین (به تصویر صفحه مراجعه شود) *روزنامه رسالت با اختصاص 85/97 درصد از سطح زیر چاپ خود بیشتر از سایر روزنامهها دربارهء انتخابات مطلب و آگهی(مجموعا) داشته است.