چکیده:
مقالهء حاضر بعضی از مفاهیم نظری را برای شناخت ماهیت ارتباط بین تبلیغات و مخاطب آن معرفی میکند. در این متن،«نظریه»کلمهای است که برای نشان دادن راههای بیان تجربهء روزمرهء تبلیغ از آن استفاده میشود. متن حاضر به ویژه بر ضعف عملی و نظری این فکر تأکید میکند که تبلیغات پیامی تک صدایی است؛و نیز احتمالات دیگری را طرح میکند که به لحاظ نظری غنیترند.
خلاصه ماشینی:
"در این متن،«نظریه»کلمهای است که برای نشان دادن راههای بیان تجربهء روزمرهء تبلیغ از آن استفاده میشود.
تبلیغات و نیز دربارهء مصرفکنندگان نظریههای خاص خود را دارند و این نظریهها راهنمای
شده اما شاید این تبلیغ به نحوی مورد توجه مخاطب نیز قرار گرفته باشد،زیرا
برای تبلیغات مبهمی مانند این تبلیغ نامناسب به نظر میرسند.
روانشناختی صورتت گرفته است و برای انجام آنها نیز چنین فرض میشود که تبلیغات مذکور
برای این کار باید به مصرفکنندگان یادآوری کنند که همواره با سبک زندگیشان متناسب و در آن تأثیر بگذارند.
تبلیغات موجب ایجاد الگویی معین برای فروش شده است،اما این موضوع را اثبات نمیکند.
یکی از کارکردهای مهم مارک تجاری این است که برای مصرفکننده علامت اطمینان
تفسیرهای مختلف در مورد مارک تجاری وجود دارد،اما این منبع حائز اهمیت است زیرا
دیدگاه متن حاضر این است که مفهومی تک صدایی از معنی تبلیغ که در خلأ اجتماعی شکل
میدانند که این اشارات ضمنی در مارک تجاری مذکور نهفته است و نیز میدانند که دیگران نیز
دیدگاه متن حاضر این است که برای نظریهپردازی ارتباطات در حوزهء تبلیغات،تنها نباید این پرسش را مطرح کرد که تبلیغ چه معنایی دارد.
هر تبلیغ این است که کنار گذاشته شدن سایر بخشها در آنها نشان داده شود.
در این تبلیغ مارک مارتینی به مثابه استعارهای برای جذابیت جنسی و زندگی خوب به
راه دیگر درک سطوح معنی تبلیغات به لحاظ نظری این است که تبلیغ را بیانی بصری تلقی
جای دارد و به لحاظ نمادین مبین ارزشهای مارک تجاری است و این ارزشها خود حاصل"